Gå til innhold

Forskjell på teleconvertere


Anbefalte innlegg

Lurer bare på om det er stor forskjell i kvalitet på teleconvertere? Det er jo nesten 1000,- forskjell på disse to:

 

Sigma 2 X EX DG APO Tele-converter for Canon - 1798,-

 

Canon Extender EF 2x II - 2699,-

 

Og hvor mye dårligere blir bildet egentlig? Lurer på å skaffe meg en Canon EF 200mm f/2.8L II USM + teleconverter. Burde vel være en grei kombinasjon det eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter å tenker på akkurat den samme kombinasjonen, etter det jeg har lest er det en ganske stor forksjell på disse 2 teleconverterene. Jeg hadde funnet en brukt Canon Extender EF 2x II på Ebay eller noe lignende.

 

Lykke til.

8376816[/snapback]

 

Har du en link til en sammenligning av disse?

8380694[/snapback]

 

Tja, har ingen konkret link for øyeblikket, men det er masse diskusjoner på andre forum slik som her.

Lenke til kommentar

Jeg vil tippe 200mm'eren uten å være skrå sikker. Den er jo noe av det skarpeste Canon har laget, og jeg tror ikke kvalitetstapet er så høyt. Den er også langt mindre og lettere og har vel også bedre lysstyrke (f/5.6 på 400mm) enn Bigma'en...

Så den saken burde vel være Biff. Da får du også en lynkjapp 200mm med på kjøpet. Jeg er i alle fall ikke tvil.

Lenke til kommentar
Jeg vil tippe 200mm'eren uten å være skrå sikker. Den er jo noe av det skarpeste Canon har laget, og jeg tror ikke kvalitetstapet er så høyt. Den er også langt mindre og lettere og har vel også bedre lysstyrke (f/5.6 på 400mm) enn Bigma'en...

Så den saken burde vel være Biff. Da får du også en lynkjapp 200mm med på kjøpet. Jeg er i alle fall ikke tvil.

8423297[/snapback]

det er mulig 200 mm'ern er kjapp uten teleconverter, men jeg tror nok den blir mange hakk tregere (autofokus) med 2x telekonverter påmontert. Kanskje noen her har prøvd dette?

Lenke til kommentar
Jeg vil tippe 200mm'eren uten å være skrå sikker. Den er jo noe av det skarpeste Canon har laget, og jeg tror ikke kvalitetstapet er så høyt. Den er også langt mindre og lettere og har vel også bedre lysstyrke (f/5.6 på 400mm) enn Bigma'en...

Så den saken burde vel være Biff. Da får du også en lynkjapp 200mm med på kjøpet. Jeg er i alle fall ikke tvil.

8423297[/snapback]

det er mulig 200 mm'ern er kjapp uten teleconverter, men jeg tror nok den blir mange hakk tregere (autofokus) med 2x telekonverter påmontert. Kanskje noen her har prøvd dette?

8424048[/snapback]

Sant, det tenkte jeg ikke på. Men jeg synes likevel det er en meget interessant kombinasjon, i alle fall på papiret. Hadde vært allright om noen som hadde prøvd hadde kommet med et innspill her.

Lenke til kommentar
Jeg vil tippe 200mm'eren uten å være skrå sikker. Den er jo noe av det skarpeste Canon har laget, og jeg tror ikke kvalitetstapet er så høyt. Den er også langt mindre og lettere og har vel også bedre lysstyrke (f/5.6 på 400mm) enn Bigma'en...

Så den saken burde vel være Biff. Da får du også en lynkjapp 200mm med på kjøpet. Jeg er i alle fall ikke tvil.

8423297[/snapback]

det er mulig 200 mm'ern er kjapp uten teleconverter, men jeg tror nok den blir mange hakk tregere (autofokus) med 2x telekonverter påmontert. Kanskje noen her har prøvd dette?

8424048[/snapback]

Sant, det tenkte jeg ikke på. Men jeg synes likevel det er en meget interessant kombinasjon, i alle fall på papiret. Hadde vært allright om noen som hadde prøvd hadde kommet med et innspill her.

8424085[/snapback]

jeg hadde nok uansett kjøpt en Canon EF 400mm F/5.6L. Dette gir samme brennvidde og blender, men uten teleconverter. Dette er VELDIG skarpt og har en utrolig rask autofokus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...