Gå til innhold

Fjerne volumsperre på iPod Nano G2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en helt ny iPod Nano G2 8GB som har vesentlig lavere volum enn en eldre iPod Nano G1 4GB som jeg har for hånd. Jeg forstår det slik at det som følge av EU-regler er lagt inn en volumsperre/plombering.

Jeg har forsøkt å fjerne volumsperren med goPod, som forklart her, men det fungerer ikke. goPod gir bare "iPod not detected".

Så, er det noen som har fått til å fjerne volumsperren på nye iPod Nano G2?

Jeg er klar over at det finnes diverse volumeboost-programmer som øker lydnivået på hvert enkelt spor, men det er ikke aktuelt. Grunnen til at jeg ønsker å fjerne sperren er at jeg bruker Nanoen med mine Beyerdynamic DT770 Pro som trenger en del strøm.. =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det troro jeg ikke funker på nyere iPoder.

Har også prøvd dette med min 80 GB iPod.

Leste at goPod 1,4 kun funker på iPod 5 gen (30 og 60 GB) og iPod Nano 1gen og nedover.

• 1 måned senere...
Skrevet

Går det da altså ikke ann og fjerne volumsperrene på de nye ipoda? (30,60, 80gb)

Prøvde det gopod programmet jeg også, men dte funka ikke. noen som vet om noen andre programmet, og hvor man får tak i dem? :hmm:

Skrevet

Har ikke sett flere programmer. Men hvis det var noen som kunne være så hyggelig å lage et ville nok mange rundt kloden blitt kjempeglade!

Mvh Fat_Board

Skrevet
Har ikke sett flere programmer. Men hvis det var noen som kunne være så hyggelig å lage et ville nok mange rundt kloden blitt kjempeglade!

Mvh Fat_Board

8878656[/snapback]

enig!

Skrevet

Jeg har også prøvd GoPod på min 5.5 gen Video 80 GB, funka desverre ikke :nei:

Så jeg tror til nå at eneste løsning for Nano 2. gen er å booste sangene i iTunes. På andre iPods kan løsningen være å laste ned Rockbox, men dette funker for øyeblikket ikke på Nano 2. gen.

Skrevet

Det eneste jeg har opplevd når man booster sanger i iTunes er at du trenger ikke å gå høyere enn til midten av skalaen for å få mest lyd. Skal det være noe annet som skal skje?

Mvh Fat_Board

Skrevet

Du velger en eller flere sanger høyreklikker og velger vis info. Så hvis du har valgt en sang går du til valg for å sette lyden høyere eller lavere. Hvis du har valgt flere sanger dukker det opp med en gang booste mekanismen nederst til venstre.

Mvh Fat_Board

• 2 uker senere...
Skrevet
Du velger en eller flere sanger høyreklikker og velger vis info. Så hvis du har valgt en sang går du til valg for å sette lyden høyere eller lavere. Hvis du har valgt flere sanger dukker det opp med en gang booste mekanismen nederst til venstre.

Mvh Fat_Board

8917358[/snapback]

Tror sperren ligger på 100 dB ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...