Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Veldig treg torrent lasting! Hvorfor?


Anbefalte innlegg

Når jeg laster ned torrent filer går det veldig tregt. 15-20 kb/s. Så det kan ta dager å laste ned en film.

 

Har den tregeste hastigheten, men når jeg er hjemme hos pappa å laster ned så er det opp i 100-500kb/s, og der er det den nest tregeste hastigheten.

 

Er det noe jeg kan gjøre får at det går fortere?

Bruker foresten azureus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan det være brannmur, for det er veldig ofte at den ikke er slått av.

 

Da gjelder det å få åpnet en port som tillater nedlasting gjennom brannmur, eller stenge ned brannmur.

8363401[/snapback]

 

Kan være brannmur, og det kan være at du ikke laster opp nok(innstilling for maks opplasting er satt for lavt). Optimal innstilling vil i de aller fleste tilfeller være rett under maks opplastingshastighet.

Lenke til kommentar
hva mente du med dette? : Har den tregeste hastigheten, men når jeg er hjemme hos pappa å laster ned så er det opp i 100-500kb/s, og der er det den nest tregeste hastigheten.

8363694[/snapback]

 

I innstillingen til torrentklienten kan du stille hvor mye du maks. vil ta inn, og hvor mye du maks. vil gi ut. Hvis du f.eks. har 100kb/s ut-linje, stiller du maks ut-hastighet på torrent på rundt 90kbps. Eksperimenter gjerne litt med dette. Virker for meg ihvertfall, siden det er slik (som jeg har forstått det) at det er de som også laster opp så mye de kan som får optimal nedlastingshastighet.

Husk også at det er nødvendig med mange nok seedere.

Lenke til kommentar
hva mente du med dette? : Har den tregeste hastigheten, men når jeg er hjemme hos pappa å laster ned så er det opp i 100-500kb/s, og der er det den nest tregeste hastigheten.

8363694[/snapback]

 

Mener at hos hjemme hos mamma har jeg den dårlisgte hastigheten, og laster ned på omtrent 20kb/s, mens hjemme hos pappa er det den nest dårligste hastigheten og alster ned på 100-500 kb/s. Synes det er rart at det er så stor forskjell.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Hadde samme problemet i går. Jeg måtte bare åpne noen porter på routeren (portforwaring) og så var det i boks.

8380857[/snapback]

 

Hva vil det si å åpne porter på routeren da? Og hvordan gjøres det?

8384169[/snapback]

Det er litt forskjellig fra router til router det. Lar du et routermodem stå for routingen eller har du en annen router som gjør jobben?

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Hadde samme problemet i går. Jeg måtte bare åpne noen porter på routeren (portforwaring) og så var det i boks.

8380857[/snapback]

 

Hva vil det si å åpne porter på routeren da? Og hvordan gjøres det?

8384169[/snapback]

Det er litt forskjellig fra router til router det. Lar du et routermodem stå for routingen eller har du en annen router som gjør jobben?

8384283[/snapback]

Har et kabelmodem og et trådløs modem.

Endret av Gjoran91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...