Khazad Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Jeg har nettopp fjernet operatørsperren fra min n73 (hadde Telenor). Satte inn SIM-kort fra Chess og kunne ikke sende SMS eller MMS. Jeg kan motta SMS, jeg kan ringe og motta samtaler. Noen som har en idé om hva dette kan skyldes?
N73_user Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 (endret) -Prøv å hent WAP/MMS-innstillingene fra Chess. -Hvis ikke dette hjelper, kan du prøve å skru av 3G. -Kan også være at du har satt innstillingene for tekstmelding til "svar via samme sntr.: Ja". Har mest tro på at det første vil løse problemet ditt da... Endret 11. april 2007 av N73_user
Khazad Skrevet 11. april 2007 Forfatter Skrevet 11. april 2007 -Prøv å hent WAP/MMS-innstillingene fra Chess. -Hvis ikke dette hjelper, kan du prøve å skru av 3G. -Kan også være at du har satt innstillingene for tekstmelding til "svar via samme sntr.: Ja". Har mest tro på at det første vil løse problemet ditt da... 8359472[/snapback] Tusen takk for svar! Det første har jeg allerede gjort, altså var det ikke dette. Prøvde det andre ved å stille fra Dobbelmodus til GSM. Er dette riktig? Dette hjelp heller ikke. Det tredje finner jeg ikke ut hvordan jeg skal gjøre. Står det under Verktøy > Innstillinger?
N73_user Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 (endret) Det tredje finner jeg ikke ut hvordan jeg skal gjøre. Står det under Verktøy > Innstillinger? 8360645[/snapback] -Meldinger -Valg -Innstillinger -Meldinger -Svar via samme sntr. Har ikke så veldig stor tro på at det er her problemet ligger, for mener du bør få sendt meldinger, om denne står som "Ja". Mottaker skal få spørsmål om han/hun "godkjenner" å svare fra samme sentral da... Har du en gammel FW, kan du prøve å innstallere SMS Accelerator. Ang. fra dobbeltmodus til GSM, var dette riktig ja... Har hatt en del trøbbel med 3G-nettet hvor jeg kommer fra, så det var ment kun for å utelukke at det var nettverkstrøbbel... Endret 11. april 2007 av N73_user
angellwax Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Det tredje finner jeg ikke ut hvordan jeg skal gjøre. Står det under Verktøy > Innstillinger? 8360645[/snapback] -Meldinger -Valg -Innstillinger -Meldinger -Svar via samme sntr. Har ikke så veldig stor tro på at det er her problemet ligger, for mener du bør få sendt meldinger, om denne står som "Ja". Mottaker skal få spørsmål om han/hun "godkjenner" å svare fra samme sentral da... Har du en gammel FW, kan du prøve å innstallere SMS Accelerator. Ang. fra dobbeltmodus til GSM, var dette riktig ja... Har hatt en del trøbbel med 3G-nettet hvor jeg kommer fra, så det var ment kun for å utelukke at det var nettverkstrøbbel... 8362270[/snapback] Du må også sjekke at du har riktig nummer til meldingssentral og at sending via pakkedata (eller lignende) er av. Har du ikke endret nummeret til meldingssentralen er det nok her problemet ligger.
N73_user Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 (endret) Du må også sjekke at du har riktig nummer til meldingssentral og at sending via pakkedata (eller lignende) er av. Har du ikke endret nummeret til meldingssentralen er det nok her problemet ligger. 8362634[/snapback] Dæggern... Så enkelt tenkte ikke jeg... Nr. til mld.sentral skal da i ditt tilfelle være: + 47 920 01 000. Endret 11. april 2007 av N73_user
Khazad Skrevet 11. april 2007 Forfatter Skrevet 11. april 2007 Du må også sjekke at du har riktig nummer til meldingssentral og at sending via pakkedata (eller lignende) er av. Har du ikke endret nummeret til meldingssentralen er det nok her problemet ligger. 8362634[/snapback] Dæggern... Så enkelt tenkte ikke jeg... Nr. til mld.sentral skal da i ditt tilfelle være: + 47 920 01 000. 8362857[/snapback] Tusen takk for det! Nå fungerer alt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå