Gå til innhold

Leter etter bærbar, 14" og SXGA+


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Blir etterhvert nødt til å se etter en ny bærbar, og har funnet ut at jeg virkelig har lyst på liten størrelse, men god oppløsning blir nok et krav, og da ender jeg med å se etter 14"'ere med SXGA+ oppløsning, eller tilsvarende for widescreen.

 

Grafikkort er også et ønske!

 

Hittil har jeg funnet:

 

Thinkpad T60 Pris: ca. 15k

 

FSC Lifebook S7110 Pris: ca. 12.7k

 

LG T1 Express Pris: ca. 11.5k

 

Det jeg er ute etter er eventuelt flere alternativer (noen fler med grafikkort?), erfaringer med de overnevnte, eventuelle anbefalinger/advarsler og generelt tanker rundt tema..

 

På forhånd takk!

 

--Wetatron

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar så langt!

 

Spesielt Asus A8Js så veldig interessant ut, den tråden må leses ihvertfall..

 

1440*900 går vel akkurat også (tenker spes på høyden..).

 

Vekten var mindre imponerende, men grafikkortet trekker jo opp! (særlig når prisen er såpass hyggelig) Vekten kommer vel også av normal harddisk, ikke 1.8" som i LG T1 Express.

 

Den må undersøkes nærmere ja, 5 USB-porter er jo også konge.

 

Takk så langt, bare å komme med flere innlegg..

Lenke til kommentar
Kan bekefte at Asus A8js er en strålende maskin.

Portplassering etc er genialt. Skjermen er OK.

 

MEN merk at FN og CTRL knappen har byttet plass. Ble så irriterende for meg at jeg kjøpte Asus G1 i tillegg for å spille på  :tease:

8357666[/snapback]

 

LG-en er meget bra. Den veier bare 1,8 kg og er drit lekker. Kjøpte min i desember og elsker den fremdeles. Batteritid er 5,5 timer med standardbatteri. I tillegg har jeg kjøpt et ekstra batteri med større kapasitet. Med det har jeg så lang batteritid at jeg bare kjører skjerm og all strøm på full guffe. Fremdeles holder den så lenge at jeg selv i dag ikke har anelse om hva batteritiden egentlig er. Den er lydløs, blir ikke varm, tynn og lett. Tviler på at de andre du nevner er i nærheten størrelsesmessig. Dette er en maskin som folk legger merke til, uten at den på noen måte er briefete. Den er diskret og elegant. Kan ikke uttale meg så mye om ytelsen fordi jeg stort sett bruker den til kontoroppgaver. Tastaturet er også meget bra. Det eneste jeg har reagert på er litt sus fra lydkortet når jeg kobler den til høytalere. Men det kan jo være at det bare er min modell som er sånn. Veldig greit at det er knapper for volumkontroll ovenfor tastaturet. Det savnet jeg på min gamle laptop.

 

Per

 

Så akkurat nå at de andre også veier 1,8kg. Men de er ikke like fine som LG-en.

Endret av persandvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...