Gå til innhold

Trenger man hodetelefonforsterker til AKG K271 S ?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er på jakt etter lukket hodetellefon som har en litt "åpen" hodetelefon følelse. Har fra før av både sennheiser 555 og grado sr 80 og liker begge veldig godt. Jeg syns at beyerdynamic sin dt770 pro har en litt "inneklemt" lyd i forhold til de åpne hodetelefonene jeg har fra før av. Ikke missforstå jeg liker dt770 veldig godt men er på jakt etter en litt mer "åpen" lyd. Utifra det jeg har lest virker det som om AKG K271 S har et lydbilde jeg kan like. Det eneste som får meg til å tvile er at jeg leser mange steder at AKG K271 S trenger en hodetelefonforsterker for å høres bra ut. Stemmer dette eller kan jeg fint kjøre den med en Creative Vision m uten eu sperre. setter pris på svar :)

Endret av plague
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AKG K271 er en glimrende lukket hodetelefon, absolutt på nivå med Beyer DT770. Personlig foretrekker jeg DT770, dog.

 

Jeg synes ikke det var så stor forskjell på lydbilde-størrelsen. Hvis du synes DT770 låter inneklemt, er det nok stor sjanse for at du vil synes det samme om K271.

K271 er litt mer balansert, mens DT770 har mer tyngde i bass-området.

Jeg liker konstruksjonen av DT770 bedre. Den er enklere og mer solid, og skinnputene på K271 kan bli litt klamme etterhvert.

 

Så godt som alle hodetelefoner i denne klassen trenger en god forsterker for å låte sitt beste, men du får selvfølgelig plenty med lyd fra en MP3-spiller, du får bare ikke utnyttet alle kvalitetene i hodetelefonen.

Men det er ingen vits å vente med å kjøpe begge deler til du har råd til det. Kjøp hodetelefonen nå, og eventuelt en forsterker etterhvert.

Lenke til kommentar

Det blir kanskje mer presist å si at jeg liker et mer balansert lydbilde ja. Jo takk for raskt svar. Ble akg på meg. Selv om jeg likte bassen på beyer var det nok litt i meste laget for meg. Det jeg tenker angående hodetelefon forsterker er at det blir litt mye styr. Finnes det noen hodetelefon forsterkere i lommeformat som er oppladbar, billig og liten i størelse? Og hva vil jeg vinne lydmessig på det? :hmm:

Lenke til kommentar

Grattis med fin hodetelefon. :-)

 

Det finnes bøttevis med gode forsterkere i lommeformat, i alle prisklasser.

Meier Audio PortaCorda er et meget bra alternativ:

http://hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=10247

 

Ellers finnes det mye artig på salgsforumet hos www.headfi.com.

Et bra sted å handle hodetelefongreier.

Det kan nok være greit å unngå de aller billigste modellene, burde nok helst koste over 1000-lappen.

 

I så godt som alle tilfeller vil du få bedre lyd med en dedikert forsterker. Noen har også ekstra funksjonalitet som USB, crossfeed og egen DAC.

Mye artig altså. :-)

Les litt på Headfi.com, det kan lønne seg.

 

Her er en solid sammenlikning av diverse bærbare forsterkere:

http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?t=216903

Endret av JensL
Lenke til kommentar
Det blir kanskje mer presist å si at jeg liker et mer balansert lydbilde ja. Jo takk for raskt svar. Ble akg på meg. Selv om jeg likte bassen på beyer var det nok litt i meste laget for meg. Det jeg tenker angående hodetelefon forsterker er at det blir litt mye styr. Finnes det noen hodetelefon forsterkere i lommeformat som er oppladbar, billig og liten i størelse?  Og hva vil jeg vinne lydmessig på det?  :hmm:

8358726[/snapback]

What about the older (pre-2006) version of Beyerdynamic DT 880 (if you are going the pocket amplifier route). If they are louded for one thing, it's the "airiness" of theis sound. I hesitate to recommend the newest version since according to headphone.com review "we believe the "new" 2006-revised DT880 models to be just a bit stronger in the low-mids/bass than previous DT880s", and you disliked the bass-heavy nature of DT770s.

Lenke til kommentar

Takk for gode svar. Jeg fant ut at jeg må levere tilbake Akg k271s. Jeg likte lyden veldig godt men fant ut at de presset mot ørene mine. Dette fører til at lydisolasjonen blir dårligere. Ørene mine blir også vonde over tid. Egentlig burde alle som har litt utstående ører vite dette før de kjøper akg k271 s. Ikke at jeg har noe veldig utstående ører. Egentlig er den eneste som har påpekt min ørestørelse Akg k271s. Rart at de ikke er konstruert med litt mer plass slik som dt770 siden de er så store. Beyer er utrolig mer behagelig og bruke komformessig. Tror nok jeg går for beyderdynamic dt 770 istede. Blir fristet til å prøve hodetelefonforsterker siden du sier jeg vil merke så stor forskjell. Ja er jo glad i god lyd. Må bare vente på penger suk.

Lenke til kommentar

Beklager hvis jeg bryter med nettikette til hardware. Egentlig var det forsåvidt flere ting jeg lurte på når det gjalt det headsettet jeg skulle kjøpe, men klarte ikke å lage en godt beskrivende emnetittel i øyeblikket. Ville gjerne ungå "Hjeeelp" tittel. Visste ikke om nettiketten før nå, men er ikke den mest erfarne forumbrukeren heller. Neste gang skal jeg huske på det :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Trenger man hodetelefon forsterker når man kobler hodetelefonene til en forsterker?

 

Altså.. du MÅ ikke ha hodetelefon-forsterker, dette kommer også an på hvilken forsterker du har tilgjengelig fra før av. Både dt770 og k271 kan drives fint uten en egen hodetelefon-forsterker, men de høres en del bedre ut med.

 

Dersom hodetelefonutgangen på forsterkeren du har er av forholdsvis god kvalitet, er det ikke sikkert at lyden blir bedre med en hodetelefon-forsterker i budsjetts-klassen heller, tvertimot.

Lenke til kommentar

 

Altså.. du MÅ ikke ha hodetelefon-forsterker, dette kommer også an på hvilken forsterker du har tilgjengelig fra før av. Både dt770 og k271 kan drives fint uten en egen hodetelefon-forsterker, men de høres en del bedre ut med.

 

Dersom hodetelefonutgangen på forsterkeren du har er av forholdsvis god kvalitet, er det ikke sikkert at lyden blir bedre med en hodetelefon-forsterker i budsjetts-klassen heller, tvertimot.

 

Skjønner.. Forsterkeren min er noen år gammel og ikke av det man kaller topp klasse, men jeg har heller aldri vært borti et par hodetelefoner i den klassen.. Men synes kanskje det er litt drøyt å bruke 2K til å begynne med? det er vel ikke noen litt rimeligere å få tak i fra norske nettsider ?

Lenke til kommentar

Tja, vet ikke om noen norske nettsider desverre...du har jo hpx.no som fører M-audio blant annet, men de koster jo litt.

 

Det rimeligste blir å sjekke bruktmarkedet på head-fi, eventuelt ebay.. Little Dot MKII & Darkvoice 332 koster ikke så ekstremt mye..

 

Jeg ville iallfall bare ha kjøpt hodetelefonene i starten forså å se hva du synes om lyden ifra forsterkeren din.. godt mulig du blir fornøyd.. og så eventuelt kjøpe til en dedikert hodetelefon-forsterker senere.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...