Gå til innhold

DV9005 - Latterlig varm!


Anbefalte innlegg

Heisann. Har en HP dv9005. Mitt "problem" er at laptoppen blir helt sinnsykt latterlig varm, ikke bare ved spilling, men også under vanlig bruk. Fullt klar over at dette er et problem mange laptoper har, men er det noen måte å redusere varmen på, og er også på jakt etter et program som kan måle varmen på flere steder på pcen?

 

Spilte noen litt eldre spill ala Baldurs Gate 2, som i grunn ikke krever særlig mye, men alikevel blir laptopen veldig varm. Eneste jeg kan sjekke temperaturen er GPU'en, og den lå på 80-81. Er ubehagelig med høy varme, da tastene, mousepad'en og også håndledd "stedene" blir sykt varme...

 

Tja, usikker på om det er muligheter for å minske varmen, men tenkte jeg skulle høre for det :)

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trykkluft er din beste venn.

 

En svært viktig ting ang HP laptops, OPPGRADER BIOS!

Fatter ikke hvordan de klarer det, men det er latterlig mye feil på biosene de leverer, og det kommer jo nye bioser nesten hver mnd.

Gjelder vel kanskje mest dv6000- og dv9000-serien men helt sikkert også flere.

Lenke til kommentar

Nei, vi snakker f.eks trykkluft på boks, som kan brukes uten operasjon. Clas Ohlson eller Biltema har billige bokser. Spray lufta inn i utkast/ inntak, og se om du kan få ut noe av støvet som har festet seg der (hvis det er noe da). Noen bruker noe for å sette fast viftene (tynn pinne etc) når man sprayer.

 

Hvordan går viftene dine? Står de helt stille, kjører de på full guffe osv?

 

edit: sagmyr var raskere enn meg. BIOSoppdatering er som han sier en god venn i nøden

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Henger meg på. Hvor finner jeg BIOS oppgradering til min pc? Har allerede oppgradert den engang da jeg kjøpte den, siden det var noe feil med biosen som gjorde at batteriet ikke ble ladet.

 

Viftene går (dessverre) ofte på fult tror jeg. Har allerede RivaTuner, skal se om jeg får tak i den andre til CPU.

 

Takker

Lenke til kommentar
Har du installert denne oppgraderingen?

 

Hvis du har installert relevante oppdateringer + at maskinen ikke er full av dritt, så ville jeg gjort som TEE anbefaler...

8360188[/snapback]

 

Installerte oppdateringen nettopp og maskinen ble rolig med en gang.

 

Har vært litt varm i det siste. Alt låste seg fullstendig i går kveld da æ spilte CS. :hmm:

Lenke til kommentar

Hadde ingen varmeproblemer før jeg installerte den oppdateringen, men har lest om mange som har fått en mye kjøligere maskin etter installering.

 

Hvis maskinen din har blitt varmere med tiden, så er det mye mulig at det har kommet en del dritt på viftene/vifterillene. Jeg rengjør vifterillene mine en gang i uken, og tempen min er den samme som da jeg kjøpte maskinen.

 

Ang. oppgradering av bios, så finner du nyeste versjon her. Bare å kjøre filen og følge instruksene.

Lenke til kommentar

Hvis du har maskin med AMD prosessor så kommer det av at prosessoren går på fullt hele tiden. Jeg hadde samme problemet med en DV9074, den ble så varm at den gikk i stykker. Jeg bytta maskin til en med Core 2 Duo prosessor, forskjellen er som dag og natt. Det er en DV9266, og den blir aldri spesielt varm. Vifta sviver på langt nær like hissig som på maskiner med AMD prosessor.

 

Heisann. Har en HP dv9005. Mitt "problem" er at laptoppen blir helt sinnsykt latterlig varm, ikke bare ved spilling, men også under vanlig bruk. Fullt klar over at dette er et problem mange laptoper har, men er det noen måte å redusere varmen på, og er også på jakt etter et program som kan måle varmen på flere steder på pcen?

 

Spilte noen litt eldre spill ala Baldurs Gate 2, som i grunn ikke krever særlig mye, men alikevel blir laptopen veldig varm. Eneste jeg kan sjekke temperaturen er GPU'en, og den lå på 80-81. Er ubehagelig med høy varme, da tastene, mousepad'en og også håndledd "stedene" blir sykt varme...

 

Tja, usikker på om det er muligheter for å minske varmen, men tenkte jeg skulle høre for det :)

 

Takker for alle svar.

8355435[/snapback]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

takk for interessant tråd, jeg er også eier av denne maskinen (dv9005ea) og har store store problemer med dette, jeg har prøvd alt av fikser osv uten hell, men det verste er at nå er maskin mer eller mindre udugelig, den slokner og slår seg av i de fleste spill etter bare noen minutter, og når du prøver å starte maskin på nytt så må du vente til den har roa seg før den vil starte opp igjen... utrolig kjipt, aldri mer HP, men har noen noen tips?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som om ikke støy og ulyder fra dag 1 er nok, så nekter nå maskin å starte, den står bare og slår seg av og på under opstart hele tiden uten at det i det hele tatt kommer opp bilde på skjermen. Så nå må den til service i X antall dager/måneder?. For en elendig kvalitet, vil ikke anbefale HP til noen!. Har hørt andre med lignende problemer også, styr unna!

Lenke til kommentar
Som om ikke støy og ulyder fra dag 1 er nok, så nekter nå maskin å starte, den står bare og slår seg av og på under opstart hele tiden uten at det i det hele tatt kommer opp bilde på skjermen. Så nå må den til service i X antall dager/måneder?.  For en elendig kvalitet, vil ikke anbefale HP til noen!. Har hørt andre med lignende problemer også, styr unna!

8782086[/snapback]

Så hver gang du får en feil du har hørt at andre har hatt også så skal du kutte ut produsenten fullstendig. Blir ikke så mange valg igjen til slutt da ;)

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Som om ikke støy og ulyder fra dag 1 er nok, så nekter nå maskin å starte, den står bare og slår seg av og på under opstart hele tiden uten at det i det hele tatt kommer opp bilde på skjermen. Så nå må den til service i X antall dager/måneder?.  For en elendig kvalitet, vil ikke anbefale HP til noen!. Har hørt andre med lignende problemer også, styr unna!

8782086[/snapback]

Så hver gang du får en feil du har hørt at andre har hatt også så skal du kutte ut produsenten fullstendig. Blir ikke så mange valg igjen til slutt da ;)

8782220[/snapback]

 

Ja tror jeg har god nok grunn til nettop det ja... men vis du er fornøyd med din HP eller hva nå enn du har s fint for deg, men tror faktisk ikke jeg gjør en uting ved å advare andre mot å kjøpe noe fra hp dv9000 serien, er nok negative erfaringer å finne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...