Gå til innhold

Hvilken 37" LCD-Tv bør jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Full HD er definitivt ikke noe must på 37" Skal du få noe ut av det bør du vel ha kick-ass HD spiller, kabler osv.

 

Jeg ville gått for LG LB2R. Den er bra kontrast for LCD TV å være, mange tilkoblinger, og støtter 1:1 pixelmapping. Den er ikke konge på analoge signaler, men om et år er jo det analoge bakkenettet borte likevel.

Lenke til kommentar

Ser ikke ut til at den har 1:1 pixelmapping. Også har den bare 1 HDMI. Det er litt døft hvis du har PS3 eller xbox elite, og så skal man koble til en digital tuner. -som man etterhvert må koble til for å få sett TV i det heletatt.

LGen har 2 stk HDMI, og 1:1 pixelmapping. Den er testet, og konstatert at den gir bra bilde. Samsungen har sikkert ikke dårlig bilde, men om det er så bra som LGen finner man jo ikke ut før den kommer. Uansett så bør du velge bra bilde fremfor full HD i og med at full HD ikke ser bra ut hvis bildet er dårlig. Du får LGen for ca. 13000,- inkl porto, mens samsungen koster vel 14500 inkl porto fra shg.no

 

"Negativt" om LGen er at sortnivået er 5000:1 mot samsungs 8000:1. Litt dårligere (på papiret). Analoge signaler ikke er supre, men på dette punktet har aldri samsung overbevist heller.

Endret av ak50224
Lenke til kommentar
Ser ikke ut til at den har 1:1 pixelmapping. Også har den bare 1 HDMI. Det er litt døft hvis du har PS3 eller xbox elite, og så skal man koble til en digital tuner. -som man etterhvert må koble til for å få sett TV i det heletatt.

    LGen har 2 stk HDMI, og 1:1 pixelmapping. Den er testet, og konstatert at den gir bra bilde. Samsungen har sikkert ikke dårlig bilde, men om det er så bra som LGen finner man jo ikke ut før den kommer. Uansett så bør du velge bra bilde fremfor full HD i og med at full HD ikke ser bra ut hvis bildet er dårlig.

 

Mener bestemt at Samsungen 37" har 3 stk HDMI, 2 stk på baksiden og 1 stk på siden, mener også og ha lest at den støtter 1:1 pixelmapping. Er enig at bildet er viktig og er selv veldig spent på dette, men det digitale bakkenettet skal vell være ferdig utbygget i løpet av dette året?, og når det er på plass vil vell TV bildene på TV'n uansett bli bra?, hvis jeg har forstått det riktig.

Lenke til kommentar

Du har rett der. Den har ihverfall 2 HDMI. Men kan ikke se jeg finner at den har 1:1 pixelmapping. Det digitale bakkenettet kommer i 07/08. (se http://no.wikipedia.org/wiki/Digitalt_bakkenett for din landsdel -skroll litt ned på siden). Da blir det nok smoothe bilder. Gleder meg til det, men det blir jo en ekstren boks, (enda en fjernkontroll). Gratis er boksen heller ikke.

Endret av ak50224
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...