Gå til innhold

Trenger skjermkort råd, please =)


Uberluber

Anbefalte innlegg

Har en AMD Athlon 1ghz 384mb ram PC som driver spill helt greit for mine behov men jeg kunne tenke meg et bedre skjermkort enn mitt GeForce 2 MX400.

 

Kan få GF 4 Ti 4600, eller GF 4 Ti 4200 64mb DDR. Kan min maskin utnytte 4600 kortet eller merker jeg ingen forskjell fra 4200? Jeg kan ikke kjøpe noe annet enn skjermkort. Takker for gode råd =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du burde oppgradere hele maskinen din lille venn, du klarer ikke dra ut power fra GF4 kort med det der.

 

Men vil du ha no bra anyways så ta et ATI basert 9700pro kort, det er mange produsenter så du får se på tester og sammenligne. Sto vel i går her p HW.no at ATI 9700pro slo GF4 med endel.

Lenke til kommentar

Trur uten å ha prøvd d selv, at det vil bli forskjell mellom 4200 og 4600 kort, men ikke mye... Siden du kun har 1Ghz cpu, så ville eg ha spart prisforskjellen mellom 42- og 4600, og spart til bedre cpu & ram. For du har alle funksjonene som er i 4600, bare men lavere hastighet på GPU og minne...

 

Min pers. mening...

 

MVH Zemtex

 

PS: følg med på julekalender tilbudene, for eks. psdata idag :wink: 128MB 4200...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-17 18:29, skrev Izex:

Tror du burde oppgradere hele maskinen din lille venn, du klarer ikke dra ut power fra GF4 kort med det der.


Men vil du ha no bra anyways så ta et ATI basert 9700pro kort, det er mange produsenter så du får se på tester og sammenligne. Sto vel i går her p HW.no at ATI 9700pro slo GF4 med endel.



 

Vil bare si en ting: 9700Pro krever masse CPU power! Merke STOR forskjell mellom 1.8 Ghz og 2.4 Ghz på ytlesen... Dette testet jeg senest idag..

Lenke til kommentar

Takk for rådet "lille venn" har nok ikke penger til det skjermkortet...og det er ikke alle som har penger til å kjøpe ny pc hvert år...denne PCen skal jeg faktisk bruke som min PC nr.2 når jeg kjøper ny om noen måneder, jeg har prøvd et GF 4 Ti 4200 kort på PCen min og alle spillene gikk mye bedre (UT2k3 virket veldig bra) så jeg tror du tar litt feil..takk uansett.

 

Er nok vanskelig å svare på for ATI fans dette her =).

Lenke til kommentar

jeg har også t-bird ghz og 384mb ram, har ett msi g4 4600 nå, får ca 8500 poeng i 3dmark, men har inntrykk av at både prossesor og ram blir falskehals, normalt med ny ram og prosessor skulle jeg vel vært på ca 10500 poeng, prøvde forøvrig kameraten mins g4 4200 kort i maskina mi.. og fikk da 6900 poeng, så ja, ett 4600 kort hjelper, selv om du ikke får utnytta det fullt.

 

men på en annen side synes jeg ikke det er verdt prisforskjellen på 500kr+++

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...