Gå til innhold

Ny bærbar 14" - trenger tips! Ca. 8k


Anbefalte innlegg

Hei!

Er hovedsaklig på utkikk etter en ny 14" da min "gamle" PB Gn45-200D fikk sin skjerm knust (forøvrig godt fornøyd med maskinen)

Prisen må være rundt 8k, men gjerne lavere.

Den skal brukes til skole arbeid, film etc. lite spilling!

Har sett litt rundt på bærbare og har funnet frem spesielt 1 jeg både liker specs på, samt. pris. Fujitsu-Siemens PRO v3405

 

Bortsett fra dette kan evt. 15,4" være aktuelt. Lurer på om jeg burde gå for denne fujitsu maskinen eller er det verdt de ekstra 1500,- og gå for f.eks Acer Aspire 5114WLMi

Eller da HP 6287

 

Noen tips? Evt. erfaringer. Skulle forøvrig gjerne hatt webcam, men vurderer å heller kjøpe et notebook cam da kvaliteten på de integrerte kanskje ikke er de beste!

 

Takker for innspill!

 

Mvh Even

Endret av IwwY^^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du ikke skal spille synes jeg FSen er det beste kjøpet. Acer-maskina har bedre grafikkort, men dårligere prosessor, og med din bruk mener jeg det ikke forsvarer de ekstra pengene. Skjermene har samme oppløsning og det går og i favør FSen, samt at denne også er lettere.

Lenke til kommentar

Jeg vil nå si at det er verdt 1500 ekstra da Acer sitt grafikkort er rimelig bra og kan spille av alt av spill (medium/low innstillinger)... I tillegg er det 40 GB større HD. Negativt er det dog at det er AMD prosessor... Men dette er det eneste ankepunket vil nå jeg si...

Endret av Blablaa
Lenke til kommentar

Liker HP sine pcer på design veldig godt. FSC er nok kanskje den beste med tanke på pris og valuta men liker ikke utseendet så mye.

dv2130 og dv2215 er jo 2 fine varianter det å...

Er ikke lett gitt ;)

 

Akkurat nå ser det ut til at jeg velger HP 6287, selv om det er en 15,4" og litt tyngre.

Føler jeg får mer for pengene der enn de andre 2 14" hp pcene!

 

Noen som forresten vet sånn ca. hvilken av intel core duo (evt core 2 duo) prosessorene denne amd cpun kan likestilles med?

 

Så litt på tomshardware og der virka det som om intel var rimelig dominant, men.

Endret av IwwY^^
Lenke til kommentar

Jeg kan trygt anbefale HP DV 2130 til dere som lurer på denne.

 

Eneste minuset jeg kan tenke meg er et noe dårlig batteri, noe jeg vurderer å oppgradere i nærmeste framtid. Sånn gjennomsnittlig levetid hos meg er vel på en halvannen time, toppen to hvis jeg har på "sparemodus" og det er vel i det minste laget nå til dags

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale Dell Inspiron 640m til ca 7500,-

640m, 14", 2,5 kg, Core Duo, Vista Home Premium, 1GB, 80GB, 1440x900, GMA950

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_640m_2

Kan anbefale oppgradering til 9 cellers batteri, men da vil batteri stikke litt ut på baksiden av maskinen (se her ), men du vil få drøyt 6t batterilevetid.

 

Har selv Inspiron 6400, som er nesten samme maskin med 15,4" skjerm, og er veldig fornøyd med denne.

Endret av magnum65
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...