Gå til innhold

Få pcen så stille som overhodet mulig :S


Crizpy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

....har brukt masse tid og penger på dette opp igjennom årene, men det er i grunnen bare to ting som gjelder: (Hvis du skal sove i samme rom)

 

Et skap til å putte pc'en i - kjøp om så løst fra IKEA :thumbup:

 

...og suppler med tastatur-mus-skjerm-forlenger-kabel fra Komplett eller noe slikt. Tro meg, skal du dempe alt dette blir det mye jobb + dyrt + kanskje ikke engang det resultatet du forventer. Du KAN komme ganske NÆRME, og det er alltid greit å dempe lyden for når du sitter foran maskina også.

 

Men VELDIG sjelden får du en pc lydløs nok til å sove ved siden av - for når du fjerner en lyd, så oppdager du som andre nevner her andre lydkilder som er nesten like høye - og de kan du kanskje heller ikke gjøre så mye med. Skap/bokhyller har som sagt vært det jeg har ramlet ned på - og da har jeg allerede dempet boksene ganske mye - stille vifter, passive grafikkort osv osv.

 

Eller kanskje disse- som er den billigste og enkleste løsningen! :p

 

Men lykke til uansett!! :)

Lenke til kommentar

Jeg kom svært nærme med min forrige maskin, det var så optimalt som det kunne fått blitt, tror jeg.

 

Iallefall var HW slik:

AMD64, A8N SLI premium, 7800GT, Zalman 9500LED, Zalman v700(GPU), 2*250GB Seagate Barracuda 7200.8 i RAID0 med hver sin Silentmaxx HDD silencer. Lian LI PCV1100.

 

Kabinettet ble utstyrt med extreme asfaltplater som var 3cm tykke hvorav et godt lag med skumgummi. Viftene ble kontrollert med en Zalman viftekontroller (5,25"). Hele maskinen ble servert strøm fra en MIST500W (HC12 et eller annet).

 

Når diskene sto på som værst, kunne man fint høre dem, men da som en fjern knatring og ikke vibrasjoner som forplantet seg i tynn ekkel alu. Viftene kjørte på absolutt min omdreininger. CPU var en AMD som ikke ble så innmari varm og skjermkortvifta gikk på min hastighet den også. Alt i alt så stille som det overhodet kunne fått blitt. Jeg vet ikke helt hva jeg skulle gjort annerledes enn dette for å fått den mer stillegående. Eneste måtte vel være å bytte ut Zalman viftene med Zalman passiv vannkjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...