Gå til innhold

Problemer med Gainward 8800 GTS


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har plutselig fått et problem med mitt 1 måned gamle skjermkort som er av typen 8800 GTS.

 

Har søkt litt på forumet her og sett noe som kan likne på problemet mitt, men ingen fulstendig løsning på det så jeg prøver å lage en ny post om det.

 

Problemet er at pc'en min fryser i ca 5-8 sekunder da jeg spiller wow og etter de 5-8 sekundene så kommer blåskjermen opp med følgende melding:

 

Stop: 0x0000007E

 

Nv4_disp.dll - adress BFAC4A95 base at BF9D50000 Datestamp 45DF38B5

 

Problemet oppstår for øyeblikket kun når jeg spiller Wow (spør meg ikke hvorfor akkuratt dette spillet), men jeg kan fint bruke maskinen til alt annet uten at den henger seg (det være seg se på film, høre musikk, surfe osv osv).

 

Det jeg har prøvd så langt er:

 

Fjerne gamle skjermkortdrivere og lagt inn nyeste versjon av nvidia sine drivere.

Fjernet noen programmer som jeg installerte rett før jeg opplevde problemet for første gang.

Sjekket temp. på kortet under spilling (70 grader) så jeg skrudde vifta på fullt og fikk den ned i 60 grader, men uten at dette hjalp.

 

På forhånd takk for alle ideer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel da har jeg prøvd dette og litt til uten hell desverre :dontgetit:

 

Det jeg nå har prøvd er altså følgende:

 

*Reinstallere directX

*Prøvde og oppdatere BIOS uten hell (av en eller annen grunn godtok den ikke en nyere versjon av BIOS)

*Slette skjermkortdrivere i sikkerhetsmodus og reinstallere de

*Kjørt stress test på skjermkortet og den gikk glatt igjennom.

 

Så litt ytrligere informasjon:

 

Dette problemet oppstår jo tydligvis kun ved kjøring av spill og siden wow er det eneste spillet jeg har på maskinen så er det alt jeg får testet med for øyeblikket.

Det skjer også kun i en bestemt sone i wow også så langt som jeg har fått testet nå, men om dette er relevant i det hele tatt vet jeg ikke.

 

Jeg har funnet følgende sider om problemet uten at det har løst seg:

 

ms beskrivelse

nvidia forum

 

Noen flere ideer? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

det kan jo eventuelt være noe galt med wow. spiller det ikke selv så jeg vet ikke om det skyldes software feil eller hw feil. men den første feilmeldingen (Nv4_disp.dll - adress BFAC4A95 base at BF9D50000 Datestamp 45DF38B5) den referer til skjermkort driverene. prøv og legg inn en eldre driver og se om det virker da.

Lenke til kommentar

Oppdaget at jeg har klart og kjøre med de engelske driverene selv om jeg har norsk win xp, så jeg var smart nok nå til å laste ned de internationale driverene.

Problemet er jo at det heller ikke hjalp (nettopp rebootet).

 

Mulig det er wow det er no feil med ja.. Hmm.. Kan prøve en repair på spillet evt legge det inn på nytt att :)

 

Raportere hvordan det går etterhvert i posten.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har plutselig fått et problem med mitt 1 måned gamle skjermkort som er av typen 8800 GTS.

 

Har søkt litt på forumet her og sett noe som kan likne på problemet mitt, men ingen fulstendig løsning på det så jeg prøver å lage en ny post om det.

 

Problemet er at pc'en min fryser i ca 5-8 sekunder da jeg spiller wow og etter de 5-8 sekundene så kommer blåskjermen opp med følgende melding:

 

Stop: 0x0000007E

 

Nv4_disp.dll - adress BFAC4A95 base at BF9D50000 Datestamp 45DF38B5

 

Problemet oppstår for øyeblikket kun når jeg spiller Wow (spør meg ikke hvorfor akkuratt dette spillet), men jeg kan fint bruke maskinen til alt annet uten at den henger seg (det være seg se på film, høre musikk, surfe osv osv).

 

Det jeg har prøvd så langt er:

 

Fjerne gamle skjermkortdrivere og lagt inn nyeste versjon av nvidia sine drivere.

Fjernet noen programmer som jeg installerte rett før jeg opplevde problemet for første gang.

Sjekket temp. på kortet under spilling (70 grader) så jeg skrudde vifta på fullt og fikk den ned i 60 grader, men uten at dette hjalp.

 

På forhånd takk for alle ideer :)

8326091[/snapback]

 

Nøyaktig samme problem som deg. Har et Club3D 8800GTS 320MB, og slet lenge med dette. Viser seg at det er et driverproblem. Etter at jeg oppgraderte til 100.95 drivere, lastet ned her, forsvant dette for meg. Håper dette hjelper deg også :) Har akkurat klokket til 622 core / 992 memory og kjører fint og pent (om enn noe varmt, men nesten ikke varmere en uklokket).

Endret av elf_man
Lenke til kommentar

Tipset var bra det elf-man, men desverre så skjedde det samme igjen nå og jeg kom til å tenke på at de driverene sikkert ikke er av den internationale typen så jeg som kjører med norsk win-xp har muligens ikke muligheten til å bruke de?

 

Vel, jeg gikk nå inn i sikkerhetsmodus for og avinstallere og så reinstallerte jeg 97.94 internatioinale driveren i fra nvidia.

Får håpe det holder i noen min da^^

Lenke til kommentar
Tipset var bra det elf-man, men desverre så skjedde det samme igjen nå og jeg kom til å tenke på at de driverene sikkert ikke er av den internationale typen så jeg som kjører med norsk win-xp har muligens ikke muligheten til å bruke de?

 

Vel, jeg gikk nå inn i sikkerhetsmodus for og avinstallere og så reinstallerte jeg 97.94 internatioinale driveren i fra nvidia.

Får håpe det holder i noen min da^^

8335118[/snapback]

 

har du prøvd en reinstall av windows? det er den sikreste måten å vite om alt av gamle drivere er borte, men ja jeg vet reinstall er siste utvei for de aller fleste ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...