Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Metoder for å forsterke innkommende WLAN-signal


Anbefalte innlegg

Finnes det noen måter å få laptopen min med innebygd wlan-kort til å oppfatte innkommende signal bedre? Dette er ikke ett problem til vanlig, men nå er jeg ett sted som har wlan med internett, og dette er langt unna og derfor veldig ustabilt og veldig dårlig signal. Det går så vidt an å surfe hvis jeg sitter stille.

 

F.eks kjerringråd som å koble til en tp-kabel og henge den opp i lufta, sølvfolie, etc..

 

Evt: kan man kjøpe en ekstern atenne som man kan koble til laptopen for å få bedre signal? Må man evt kjøpe ett nytt wlan-kort for å få dette til, med tanke på tilkobling til antennen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var en video om noe slikt på break.com for ikke så lenge siden.

 

Der var det en som viste at man kunne få ekstremt mye bedre signal ved å kople inn en nettverks kabel og snurre denne rundt en mobil og teipe denne mobilen oppi en bolle med alliminiums folie =P

 

Vet ikke om dette virkelig funker men det er vel karnsje verdt et forsøk =)

Lenke til kommentar
Det var en video om noe slikt på break.com for ikke så lenge siden.

 

Der var det en som viste at man kunne få ekstremt mye bedre signal ved å kople inn en nettverks kabel og snurre denne rundt en mobil og teipe denne mobilen oppi en bolle med alliminiums folie =P

 

Vet ikke om dette virkelig funker men det er vel karnsje verdt et forsøk =)

8321987[/snapback]

 

hahhahahahha at det er folk som tar den seriøst skjønner jeg ikke. har dem litt peil på hvordan singaler funker så finner du ut at det bare er crap. ALLE dem video som han har mekka er bare bull da. flest er modda så dem skal se ekteut.

 

edit: og hør på det han sier da og forstå det, han blander flere ting til en suppe

Endret av ranvik
Lenke til kommentar

Om du skal koble til en ekstern antenne for og få forsterket signal. Så må du nok kjøpe nytt wlan kort med antenne utgang. Du kan sjekke ut wlansupply.no de har både billige og litt dyrere kort. Eller om du er en skikkelig geek kan du mekke ditt eget kort me antenne utgang. Men det blir jo aldri samme effekten som ved kjøp av skikkelige greier :D

 

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...