Gå til innhold

Anbefaling av skjermkort ønskes.


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker en anbefaling av skjermkort i prisklassen ca 1500 kroner.

Skal fungere sammen med en AMD 1200 og 512 mb DDR ram. Mitt gamle GeForce 256 DDR begynner å halte litt under Max Payne.

Hva vil dere anbefale til min konfigurasjon, hva gir mest valuta for pengene.

Tar også i mot tilbud om eventuelt brukte gode skjermkort.

 

Mvh,

Roy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ventet.. jeg hadde et 3dfx 32 SDRAM. og det funka helt fint i Max Payne... (kjørte selvsagt allt på det høyeste) men da det hakka som f i Tribes 2 når jeg kjørte på høyeste, kjøpte jeg like så godt et GF2 Ti 64 DDR som jeg er veldig fornøyd med... med 32 DDR skal holede det da... kameraten min har et Gf2 32DDR med 1.2 Athlon og 256 Ram.... alle spilla fungerer på det høyeste på oppløsning og grafikk..

 

Så min anbefaling er å vente... det gjorde jeg.... det var lønnsomt også da..

 

hvis du skal ha et kort så kjøp Gf2 Ti eller Gf3 Ti200---

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-24 13:07, mrmattis skrev:

Jeg ønsker en anbefaling av skjermkort i prisklassen ca 1500 kroner.


 

Slik jeg ser det har du to kort å velge mellom. ATi Radeon 7500 eller et GeForce2 Ti basert kort. Holder selv på å leke meg med et ATi 7500 for tiden, og sålangt er jeg veldig fornøyd. Ytelsen ligger et sted mellom GF2 GTS og Ultra, avhengig av applikasjon/spill. ATi har noe bedre 2D-kvalitet, og også i mine øyne bedre 3D-kvalitet, pluss at MPEG2/DVD avspillingen er i særklasse.

 

GeForce2 Ti er derimot typisk et noe mer sikkert valg, med tanke på stabil ytelse i alle spill og problemfri installasjon (kjent for å ha bedre drivere). Men nå skal det nevnes at jeg ikke har hatt noen som helst problemer med Radeon 7500 i Windows 2000 SP2, som tidligere har vært ATis kjepphest.

 

Tror du ville blitt fornøyd med et Radon 7500, men ytelsen i 3D er ikke SÅ fryktelig mye bedre enn et GeForce256 basert kort da. Kanskje du klarer å vente et par måneder til prisen på GF3 har falt enda mer?

 

Hilsen

Håvard

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Howard på 2001-12-24 18:01 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...