Gå til innhold

Hjertesukk fra en som skal kjøpe ultraportabel


mezz

Anbefalte innlegg

Her kommer et lite hjertesukk i påskeferien:

 

Skal kjøpe meg en ny bærbar pc - på grunn av at jeg har en heftig jobb-pc (Dell Precision M65) til videoredigering etc, så velger jeg heller en ultraportabel til privatbruk.

 

Har sett på disse alternativene:

 

- Dell Latitude D420

- Lenovo Thinkpad X60

- Macbook

- Dell XPS

- Acer Ferrari

 

Men ingen av dem har jeg funnet ut passer mitt behov.

Latitude'n har treg harddisk (1,8" 4200rpm). X60-en har XGA-oppløsning på skjermen... og Macbook-en er for klumpete og stor til at jeg tror jeg vil ha den.

Samme med XPS-en. Ferrarien liker jeg ikke designet på (synes det blir for flashy).

 

Ser det ryktes at apple kommer med en 12"-versjon av Macbook Pro, så tror jeg venter til en Macbook Pro kommer, evt til X60 får bedre oppløsning...

Men jeg HATER å vente...

 

Finnes det virkelig ingen portable 12" som har noenlunde rask harddisk, samt wxga-oppløsning?

Endret av mezz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så lenge X-serien til TP skal ha 4:3 skjerm tror jeg du skal vente deg halvt ihjæl før du får noe annet enn XGA.... Evt om de får 1280*960 med LED? skjermer

 

EDIT: Ellers synes jeg TP X er verdens råeste maskiner

8316862[/snapback]

 

Noen spesiell grunn til at TP tviholder på 4:3?

Lenke til kommentar
Så lenge X-serien til TP skal ha 4:3 skjerm tror jeg du skal vente deg halvt ihjæl før du får noe annet enn XGA.... Evt om de får 1280*960 med LED? skjermer

 

EDIT: Ellers synes jeg TP X er verdens råeste maskiner

8316862[/snapback]

 

Noen spesiell grunn til at TP tviholder på 4:3?

8317199[/snapback]

 

Fordi at så små widescreens ikke egner seg i bedrifter, dokumenter i widescreen hjelper ikke mye. Og programmerer du kjører du gjerne dualscreen på store skjermer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...