C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 5. april 2007 Skrevet 5. april 2007 Heppsann folkens, Holder på å koker sammen en side nå og trenger litt hjelp. Den validerer fint, og ser bra ut i Firefox (liten bug i Opera men grei der også), men i IE er den en katastrofe. Ingen gjennomsiktighet i PNG'en, og menyen er helt feil, og scriptet for avrunda hjørner på menyen funker heller ikke. Kunne noen der ute avse et par minutter til å hjelpe meg litt? Sida ligger på en veldig midlertidig host her. Jeg fant ut at jeg hadde en freewebs-konto hvor jeg har min gamle og helt flaut dårlige internettside, så jeg putta heller opp det utakstet jeg linka til så dere kan få sett det i praksis. Jeg har ikke optimalisert bakgrunnsbildet og serveren er treeeeig, men manre vent noen sekunder så komemr det nok. Og ikke vær for brutale når dere skal gi kritikk, greit? Her er forresten CSS'en. Det overskriftbildet er midlertidig, hvis noen skulle lure. -G.G.
Ståle Skrevet 5. april 2007 Skrevet 5. april 2007 Synes den så temmelig lik ut i 9.2 og IE7 jeg. Uteom noe padding/margin feil.
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 5. april 2007 Forfatter Skrevet 5. april 2007 Nå slo det meg at jeg faktisk bare har testa i IE6 hm... får laste ned IE7 da... bruker aldri IE så jeg har helt glemt det... takk for tipset i alle fall! -G.G.
Ståle Skrevet 5. april 2007 Skrevet 5. april 2007 Nei, var jeg deg så ville jeg IKKE lastet ned IE7. Fordi IE7 er temmelig likt som Opera og FF, så derfor får du bedre oversikt over hvordan andre ser siden din hvis du ikke oppgraderer. Det finnes fremdeles folk som har IE6, og de må vi webkodere vente på.
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 6. april 2007 Forfatter Skrevet 6. april 2007 Og det gjør at jeg igjen sitter med spørmsålet: hva skal jeg gjøre for å få den sida til å funke i IE6?
sparks Skrevet 6. april 2007 Skrevet 6. april 2007 Ber på dine knær at dine lesere har vett i hodet nok til å bruke Firefox/Opera/Safari.
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 6. april 2007 Forfatter Skrevet 6. april 2007 Ja, et gjør jeg i og for seg. Men er det noen som har en løsning jeg kan bruke for de som ikke hører på mine bønner?
Ståle Skrevet 6. april 2007 Skrevet 6. april 2007 <!--[if lte IE 6]> <link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="inc/css/ie_style.css" /> <![endif]-->
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 7. april 2007 Forfatter Skrevet 7. april 2007 Oi, den koden hadde jeg ikke vært borti. Veldig bra saker, takker og bukker!
Steinmann Skrevet 7. april 2007 Skrevet 7. april 2007 Men hvis siden validerer bør den jo se lik ut i alle nettlesere! :o
Ståle Skrevet 7. april 2007 Skrevet 7. april 2007 (endret) Ikke IE6.... fordi den ikke bruker W3C standarer (mm ) Endret 8. april 2007 av Ståle
Magnus Holm Skrevet 7. april 2007 Skrevet 7. april 2007 Verden er grusom... Ståle: W3C-standarer, kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå