beerformyhorses Skrevet 4. april 2007 Skrevet 4. april 2007 På min Dell inspiron 9300 har jeg et SigmaTel C-major audio lydkort. Det virker dårlig: Når jeg putter inne eksterne høytalere kommer det som regel bare lyd ut av den høyre høytaleren. For å få lyd i begge må jeg dytte og dra i kontakten; og ofte kommer problemet tilbake etter kort tid. Tror det er dårlig kontakt. Når jeg drar ut de eksterne høytalerene er det ofte at de integrerte ikke begynner å virke. Som regel må jeg dytte inn og nappe ut kontakten flere ganger for at de skal begynne å virke. Ofte virker de heller ikke etter oppstart og jeg må bruke "napputtrikset", ofte med varierende hell. Hva skal jeg gjøre? Burde jeg kjøpe nytt lydkort? -i så fall hvilket? Er det enkelt for meg som aldri har åpnet en laptop å bytte det? Finnes det andre alternativer? Ps. Har lastet ned nyeste driver og har natuligvis prøvd med flere eksterne høytalere/headset.
CastorFiber Skrevet 4. april 2007 Skrevet 4. april 2007 (endret) Dette løses nok ikke av nye drivere. Dette er en mekanisk feil i kontakten i PC-en. Tror det eneste som nytter er å skifte den ut. Mulig kontaktspray kan hjelpe, men vil ikke anbefale deg å gjøre det på egen hånd på en bærbar. Du kan kjøpe deg et eksternt ldkort til maskinen din. Da vil du trolig få bedre lyd også. Det å bytte det interne lydkortet kan du nok glemme, da det er integrert på hovedkortet. Endret 4. april 2007 av CastorFiber
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå