Gå til innhold

Pcn er rar...


Anbefalte innlegg

Ok, forigårs formaterte jeg datamaskinen due to overload, alt fungerte perfekt. Nå har jeg formatert datamaskinen og den er MYE treigere enn før, når jeg spiller spill så får jeg blåskjerm osv.

Noen ganger fryser den totalt, og jeg får blåskjerm på cs 1.6! Dette er vanedannende, bruker Ati catalyst 7.3 beta drivers, finner ikke 7.2, kan det være problemet? :dontgetit:. Kan ihvertfall ikke laste ned NOE fra ATI sine sider :|.

 

PS: Jeg slet med å formatere, når jegf prøvde å formatere flere ganger fikk jeg blåskjerm med Driver_ Not_Less_Or_Equal og disse IRQL BSOD'ene. Tok meg en hel dag å komme meg videre fra disse blåskjermene :(.

 

Spesifikasjonene:

512 MB SDram 133mhz

ATi x800XT all-in-wonder

AMDAthlon 2000+

1.7 GhZ

 

 

Alt funket fett før formateringen :roll: Hjelp!! :ohmy:

Endret av specnaz91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan PSU er det du har? Fungerte alt før du formaterte uten blåskjerm osv? Det er litt merkelig. La du inn samme OS som du kjørte fra før av? feks samme XP cd, ikke en annen versjon.

 

IDE disk du bruker eller? siden det er såpass gammel maskin du sitter på. Om det er sata, legger du inn driver ved F6 under oppstart?

 

Står ingenting om hvordan OS du legger inn, lettere å forklare det så er det lettere for oss her å hjelpe.

 

Thomas

Lenke til kommentar

Har installert den nyeste akkurat nå, men er rimelig sikker på at den vil klikke.

 

Ja installerte alt det samme, hvordan få drivere til hovedkort?

 

Har en Aopen 300W, rart at det klikker etter formateringen.

 

Eh, kan spille BF2 på medium og 4X på AA, med 50 FPS, og 1154 eller no i resolution, med 2 min loading tid : /

 

 

EDIT:

 

I skrivende stund, installerer jeg en antispyware program, plutselig får jeg BSOD. "Driver_Not_Less_or_Equal"

 

 

Herregud, er det driverne som er i konflikt=? :no::cry:

Endret av specnaz91
Lenke til kommentar

Kjøpte PCn av en dude, har ikke emailen eller no sånt lenger, han bodde ihevrtfall i Kristiansand :p

 

HDD er: Seagate Barracuda ATA IV

16,383 Cyl - 16 HDS - 63 Sect - 156,301,488 LBA

 

 

OMG, skulle til å slå på Spybot search and destroy...med engang jeg trakk på Check for problems, fikk jeg BSOD, med filnavn Win32k.sys..

 

:cry:

 

 

Har nå vært innom event manager:

A provider, Rsop Planning Mode Provider, has been registered in the WMI namespace, root\RSOP, but did not specify the HostingModel property. This provider will be run using the LocalSystem account. This account is privileged and the provider may cause a security violation if it does not correctly impersonate user requests. Ensure that provider has been reviewed for security behavior and update the HostingModel property of the provider registration to an account with the least privileges possible for the required functionality.

 

 

andre

 

A provider, HiPerfCooker_v1, has been registered in the WMI namespace, Root\WMI, to use the LocalSystem account. This account is privileged and the provider may cause a security violation if it does not correctly impersonate user requests.

 

 

Warningene er fra asp.net eller no'.

post-120484-1175539443_thumb.jpg

Endret av specnaz91
Lenke til kommentar

Omg, du eier. Håper det funker, skal jeg si hvilket hovedkort jeg har? :)

 

 

Men keep it coming folkens, kan være et annet problem, jo flere hjerner med forskjellige erfaringer :).

 

 

Er det safe å oppdatere hovedkortet? Må jeg fjerne de gamle driverne, og hvordan? :hmm:

 

 

Her er hovedkortetmitt sin informasjon, kan noen gi meg direct link til driver linken? :love:

 

Eh, skal jeg oppdatere BIOS'en? Men men, kan noen gi meg download link?

post-120484-1175540022_thumb.jpg

post-120484-1175540250_thumb.jpg

Endret av specnaz91
Lenke til kommentar

Søk i download etter A7V133

Eller gå via valgene: Motherboard - .......

 

Se i Kontrollpanel - System - Maskinvare - Enhetsbehandling,

Enheter med gult spørsmåltegn mangler drivere.

Begynn med drivere for VIA Chipset fra Asus.

 

 

Edit: Desverre så er ikke Asus sine sider blant verdens kjappeste, jeg sliter selv med å komme inn på downloadsiden.....

Endret av Josef Minde
Lenke til kommentar

Ingen gule spørsmålstegn på device manager :(. Men PM meg med download linkene når du har kommet til siden, takk så mye!

 

 

Dessuten, så stopper spill opp etter 5 minuttermed spilling, lyden bare henger seg opp og bildet fryser, må dermed restarte PCn :|....

Skjedde ikke før formatering.. :(

 

 

Kom over denne:

http://downloads.zdnet.com/download.aspx?&...le&docid=185149

 

Er det denne?

 

Hmm, pakket ut filen, det er en .awd fil... :roll:

 

Se her, mange komponenter uten drivere.... :hmm:

 

Nettopp kjøpt driverguide toolkit, den søker automatisk etter de driverne jeg trenger :love:

 

Den som hjelper meg helt, kan få et års abonnenemt for DriverGuide toolkit er jop bare dollar uansett :)

 

Ah, må jeg bruke disketten for å oppdatere, og jeg som ikke har diskettstasjon :|, er det en måte der man kan bruke cd på? :roll:

post-120484-1175542809_thumb.jpg

Endret av specnaz91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...