Gå til innhold

Vanskelig å få svart utskrift


Anbefalte innlegg

Jeg sendte tre bilder jeg har lageti Photoshop, til et trykkeri, for å få dem skrevet ut på selvklebende vinyl. Det er altså ikke snakk om foto, tatt med kamera, men en svart bakgrunn med litt hvit skrift på.

 

Jeg valgte CMYK da jeg laget det, og satte fire på 100%, for å få 100% svart farge.

 

Men så får jeg altså utskriften, og ser at den er slett ikke svart. Den har et ganske kraftig skjær av rødbrunt/lilla, og er ganske kornete.

 

Noen som vet hva dette kan komme av? Når jeg skriver ut bilder på min egen fotoskriver, så blir det som skal være svart, helt svart...

 

Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sant nok... Men hvis jeg velger at bakgrunnsfargen skal være 100% svart... så spiller det vel liten rolle hva min skjerm viser.

 

Sagt på en annen måte.. hvilken farge skal jeg velge på bakgrunnen min for at trykkeriets maskin skal forstå at den skal være helt svart..?

 

Tommy

Lenke til kommentar

Jeg er lært opp til at 100% svart er

 

C: 0

M: 0

Y: 0

K: 100

 

(Fant du ikke ut når du malte med malerskrinet at alle fargene blandet sammen blir gris? :roll:)

 

Skal det være kullsvart, kan en mørkeblå farge legges under. Har ikke prøvd det... Det jeg uttaler meg om gjelder grovtrykk, men prinsippene er vel mye det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...