Gå til innhold

Problemer med administrator konto


Anbefalte innlegg

Problem stilling:

 

Har en låne- pc fra skolen (min er på reperasjon ).

Den er brukt av flere før meg.

Jeg skal kunne komme inn med 2 brukere:

- En med bruker navn\passord\domene:morlun\***********\THVS

- En adm bruker Navn\Passord\domene: adm\\Denne datamaskinen

 

Men den forrige som hadde pc'en lagde et passord på sin adm bruker, noe som fører til at jeg ikke kommer inn på min adm bruker.

 

Noen som vet om en måte å fjerne\endre det passordet, uten å vite passordet.

 

Har ingen konto jeg kan komme inn på for å få administrator konto.

 

Skjønner??

Endret av mx1000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713
Men den forrige som hadde pc'en lagde et passord på sin adm bruker, noe som fører til at jeg ikke kommer inn på min adm bruker.

 

Noen som vet om en måte å fjerne\endre det passordet, uten å vite passordet.

 

Har ingen konto jeg kan komme inn på for å få administrator konto.

 

Skjønner??

8277221[/snapback]

 

Det du spør om er fyfy.

Men jeg blir forvirret av at du snakker om at du har en administratorkonto, når du sier etterpå at du ikke har dette.

Lenke til kommentar

Er jo ikke fyfy.

Jeg vil inn på min adm bruker, men det går ikke, pga den forrige brukeren la inn et passord, å den. Noe man skal gjøre.

Dette er en administrator konto, men det finnes ikke noen annen administrator bruker enn den.

 

På et annet forum ble det sakt at du kan gå inn i sikkerhets modus, men skjønner ikke hva jeg skal gjøre etter å ha logget inn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Er jo ikke fyfy.

8277553[/snapback]

Å hjelpe noen med å knekke andres passord er fyfy på forumet. Og du gir en del slike assosiasjoner.

Jeg vil inn på min adm bruker, men det går ikke, pga den forrige brukeren la inn et passord, å den. Noe man skal gjøre.

8277553[/snapback]

Hvis du ikke får logget på din egen administratorkonto fordi en annen administrator har endret passordet ditt, så får du vel spørre ham..

Dette er en administrator konto, men det finnes ikke noen annen administrator bruker enn den.

8277553[/snapback]

Se!

Nå er du tvetydig igjen!

Endret av Slettet+9812398713
Lenke til kommentar
Er jo ikke fyfy.

8277553[/snapback]

Å hjelpe noen med å knekke andres passord er fyfy på forumet. Og du gir en del slike assosiasjoner.

Jeg vil inn på min adm bruker, men det går ikke, pga den forrige brukeren la inn et passord, å den. Noe man skal gjøre.

8277553[/snapback]

Hvis du ikke får logget på din egen administratorkonto fordi en annen administrator har endret passordet ditt, så får du vel spørre ham..

Dette er en administrator konto, men det finnes ikke noen annen administrator bruker enn den.

8277553[/snapback]

Se!

Nå er du tvetydig igjen!

8277704[/snapback]

1. Jeg vet jo ikke hvem sitt passord jeg knekker.

2. Les 1. post ordentlig:

 

Jeg skal kunne komme inn med 2 brukere:

- En med bruker navn\passord\domene:morlun\***********\THVS

- En adm bruker Navn\Passord\domene: adm\\Denne datamaskinen

Slik er det med alle.

 

Fra reglene på skolen min:

På skolen skal man logge seg inn på brukernavnet man har fått av skolen og velge "THVS" domenet, når man er hjemme skal man bruke "adm" brukeren og logge seg på "denne datamaskinen.

 

En ting som er veldig viktig å huske er å sette ett passord på "adm" brukeren, hvis du bruker standardpassordet som ble levert med pcen så vær klar over at alle andre elever med bærbar maskin kan passordet ditt.

3. adm- brukeren er en administratorkoto. Det finnes ingen andre administrator kontoer enn denne. Skjønner? :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
3. adm- brukeren er en administratorkoto. Det finnes ingen andre administrator kontoer enn denne. Skjønner? :innocent:

8277879[/snapback]

 

Det er helt normalt med flere administratorkontoer enn èn, så vi kan ikke gjette at din maskin bare hadde èn.

 

Men å knekke et passord på en maskin som ikke er din, det blir fyfy.

Dersom maskinen faktisk _er_ din - ta kontakt med fjøsnissen som satte et passord på den.

 

Og opprett en egen administratorkonto neste gang.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg skjønte av denne: Logg inn i safe mode ved å trykke F8 under oppstart. Klikke på administratoraccounten og bruk det gamle passordet, altså det som skolen bruker i ditt tilfelle. Forsto jeg det rett skal dette passordet overstyre det nye i safe mode, forutsatt at skolen satte passordet da de installerte XP og ikke i ettertid.

Lenke til kommentar

Spør din skole om det er greit å knekke passordet eller om de har en XP cd så du kan installere alt på nytt. Det er som oftest best og trygt siden det har vært mange kokker inne på den maskinen. Mulig virus er det der også.

 

Du kan isåfall bruke ERD for å knekke passordet på hvilke som helst konto men VÆR forsiktig. Mulig at dokumenter og annen info på maskinen blir ødelagt grunnet at du forandrer passordet. Kan ha en innvirknin på SSID til kontoen.

Lenke til kommentar
Du kan prøve dette først.

http://www.hackinthebox.org/modules.php?op...order=0&thold=0

8278980[/snapback]

Problemet er bare at jeg ikke kan logge inn på en adminstratorkonto. Er jo den jeg mangler pssord til.

8279048[/snapback]

Litt dårlig forklart der..

 

Boot opp i sikkermodus.

Trykk ctrl-alt-del til du får annen logginn skjerm,

Skriv administrator som bruker navn og passord blankt.

Nå vet jeg ikke hvordan maskinen er satt opp anngående logginn.

 

Dette er mulig vist det ikke er satt passord på admin kontoen den gangen winxp ble innstalert.

 

Men boot cden fixer det for deg,og det er eneste muligheten vist det over ikke funker.

Endret av taz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...