Wackamole Skrevet 30. mars 2007 Skrevet 30. mars 2007 Hei, jeg får en feilmelding i Handlekurv scriptet mitt!... dette er det som kommer opp. Column: 'productID' in on clause is ambiguousWarning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /customers/mittdomene.com/mittdomene.com/httpd.www/produkter/cart.php on line 156 Jeg har lært litt .php, men er ikke den beste enda så jeg håper det er noen som kan hjelpe meg med dette!.. jeg poster den delen av koden som jeg tror er feil $result = mysql_query("select * from cart inner join gs_products on productID = gs_products.productID where cart.cookieId = '" . GetCartId() . "' order by gs_products.produktnavn asc"); Mvh. -Microsoftbruker-
magicgunnar Skrevet 30. mars 2007 Skrevet 30. mars 2007 Column: 'productID' in on clause is ambiguous Jeg er definitivt ikke noen rakker i SQL, men kan det skyldes at du ikke definerer hvilke tabell productID skal hentes fra, altså den productID som står rett etter ON. Jeg pleier også å skrive alle SQL-ord i store bokstaver, synes det er lettere å lese da?
Wackamole Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Skrevet 30. mars 2007 Jeg har skrevet om koden litt... $result = mysql_query("select * from cart inner join gs_products ON gs_products.productID = gs_products.productID WHERE cart.cookieId = '" . GetCartId() . "' order by gs_products.produktnavn asc"); Men når jeg legger til et produkt i handlekurven, kommer alle produktene opp!.. jeg forstår ikke noe som helst nå! Håper det er noen som forstår dette
magicgunnar Skrevet 30. mars 2007 Skrevet 30. mars 2007 Jeg tror det er det INNER JOIN gjør (http://www.w3schools.com/sql/sql_join.asp), hvis du bare skal ha opp en av de radene så må du spesifisere noe i WHERE-setningen din, ala AND gs_products.productID = 4 Da vil du bare få opp de hvor productID er 4. Men jeg har ikke helt klart for meg utformingen din av tabellene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå