Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fast IP-adresse Motorola WR850G


Anbefalte innlegg

Hei

Har en eldre router (Motorola WR850G) som kobler flere maskiner i huset opp mot internett, gjennom et modem. Har imidlertid en pc som jeg vil sette fast IP-adresse på. Har funnet ut hvor du gjør det, men ikke ut til å være bare bare her. Der jeg skal skrive inn trur jeg er denne, som ser under. På noen andre skal du skrive inn Mac og IP adresse, men er jo ikke noe mac her. Som står i brukerveiledninngen:

 

"Sets static routes to up to five specific clients on your local network.

For each route, a Destination IP Address, Subnet Mask, and

Gateway must be entered, along with the number of intermediate

routers (or “Metric”) between this router and the client."

IP adresse er sannsynligvis den IP adressen ønsker til den pc'en.

Subnett mask, default? (255.255.255.0?)

Gateway?

Metric. 0?

 

Har problemer med hva skal skrive inn her, noen som kan hjelpe? Hvordan skal jeg peke på den ene pc'en jeg ønsker å ha statisk ip-adresse på?

post-104037-1175198558_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Den statiske ipen, skal ikke settes på routeren. Den settes lokalt på maskinen som skal ha statisk ip.

 

Innstillingen du er inne på i routeren, er statisk routing internt i nettet ditt. Der trenger du ikke gjøre noe, med mindre du skal sette en fast ip utenfor den ip-rangen resten av maskinene i nettet har.

 

For å sette statisk ip på maskinen din, må du først finne ut hvilken ip-range routeren din deler ut adresser i. F.eks. 10.x.x.x eller 192.168.x.x

 

Deretter går du inn på egenskaper for nettverkskortet ditt, og blar deg ned til internett protokoll (tcp-ip). Merk dette valget og trykk på egenskaper. Skriv inn den ipadressen du vil bruke, og nettverksmaske 255.255.255.0

Gateway og foretrukket dnsserver setter du til routerens adresse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...