Gå til innhold

D50 til reparasjon, krav på kamera i mellomtide?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Om jeg jobber litt søndager i vår/sommer kommer vell penga på konto kan jeg tenke meg :w00t:

8289789[/snapback]

De pleier å ha lettere for å gå ut enn inn. Spar godt.

8292134[/snapback]

I know what you're talking about :cool:

Ser at D200 har gått litt ned i pris, så du får det i alle fall for under 12tusen!

Endret av Litejk
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Om jeg jobber litt søndager i vår/sommer kommer vell penga på konto kan jeg tenke meg :w00t:

8289789[/snapback]

8292134[/snapback]

Ser at D200 har gått litt ned i pris, så du får det i alle fall for under 12tusen!

8294020[/snapback]

Hvor selger de D200 til <12000?

Skrevet

8289789[/snapback]

8292134[/snapback]

8294020[/snapback]

8294793[/snapback]

Akam.no Produktguide

Alt av prissjekker jeg gjør på kamerautstyr skjer via denne siden.

Jeg skal ha D200 med det fabelaktige kitobjektivet, 18-70mm, så prisen blir vell litt høyere enn 12.000

Men jeg tror nok at det faller ennda mer ned i pris inntil jeg får råd.

Skrevet

8289789[/snapback]

8292134[/snapback]

Sant så sant. Men om man legger godviljen til, og ikke sløser på dritt, går det greit.

Har tjent over 10k siden nyttårsaften når jeg skaffet meg min første jobb.

Er 16 år, og har kunn jobbet på Søndager, så nå når jeg jobber hele påska, og søndagene i vår/sommer/høst kan jeg nok spandere på meg både D200 og litt objektiver til Jula er omme.

Jeg har ennå ikke bestemt meg om jeg skal vente med kjøpingen, og ta alt sammen å kanskje få pakkepris, eller om jeg skal kjøpe fortløpende når penga kommer inn.

Skrevet

8294793[/snapback]

Akam.no Produktguide

Alt av prissjekker jeg gjør på kamerautstyr skjer via denne siden.

Prisen til under 12.000 er fra dansk-stasjonerte ITButikken, en side som er beryktet i negativ retning, samt at det er EU modell med de ulemper det innebærer (f.eks, går ITButikken konkurs, så mister du fem års reklamasjonsrett... kjøper du i Norge, har du fem års reklamasjonsrett direkte fra Nikon Norge om butikken skulle gå konkurs... og du får med norsk bruksanvisning).

Billigste, norske utgave er fra Japan Photo i følge denne prisguiden (ca. 12.500). Og det er godt mulig det er sant, men det er veldig farlig å blindt tro på denne guiden. Jeg vet om flere tilfeller der jeg har sett et produkt billigere enn billigste oppføring i Prisguiden. Grunnen er at det kun er butikker som betaler for det, som får lov til å være med i denne guiden. Flere ganger har vi solgt et produkt billigere der jeg jobber, men fordi vi ikke betaler for denne guiden, så er det en dyrere butikk som står øverst. For eksempel er det i følge denne guiden kun Japan Photo som er billigere enn der jeg jobber på norsk utgave av D200.

Den er grei som en guide, men man må ikke tro at den alltid gjenspeiler det billigste alternativet.

Skrevet

Afseth: Det er riktig det du sier. Hvordan fotobutikk jobber du i?

Nå har planleggingen vært å satse på JapanFoto som generelt sett ligger lavest i pris, på det meste.

Og ved kjøp av mitt første fotoutsyr der nede fikk jeg over 1000,- i rabatt på pakken jeg kjøpte og regner meg å få mer ved kjøp av D200 og utstyr, så derfor jeg kanskje kommer til å vente med kjøp av D200, og heller satse på pakkepris.

Skrevet

Nå har planleggingen vært å satse på JapanFoto som generelt sett ligger lavest i pris, på det meste.

Og ved kjøp av mitt første fotoutsyr der nede fikk jeg over 1000,- i rabatt på pakken jeg kjøpte og regner meg å få mer ved kjøp av D200 og utstyr, så derfor jeg kanskje kommer til å vente med kjøp av D200, og heller satse på pakkepris.

8296251[/snapback]

Hvor jeg jobber, er det best at jeg ikke sier så mye om. Kan regnes som snikreklame :)

Det lønner seg stort sett å satse på pakkepris, og ofte får man gode objektiver ganske sterkt rabatert om man kjøper det sammen med kameraet. Men husk at marginene er veldig små på en del produkter, så man kan ikke alltid regne med store rabatter... men det er lov å spørre. Og det er stort sett ekstrautstyret (minnekort, vesker, stativer osv...) som gir rom for å gi rabatt.

Japan Photo er stort sett veldig billige... de er nok i "krig" med f.eks. Fotovideo. Men kjøper man en pakke av en viss størrelse, kan det være greit å be om pakkepris også andre steder. Ofte er det en tilfredsstillelse for enkelte butikker å "danke" ut konkurrenten selv om det fører til at de ikke tjener spesielt mye på handelen ;)

Skrevet

8296251[/snapback]

Hvor jeg jobber, er det best at jeg ikke sier så mye om. Kan regnes som snikreklame :)

Det lønner seg stort sett å satse på pakkepris, og ofte får man gode objektiver ganske sterkt rabatert om man kjøper det sammen med kameraet. Men husk at marginene er veldig små på en del produkter, så man kan ikke alltid regne med store rabatter... men det er lov å spørre. Og det er stort sett ekstrautstyret (minnekort, vesker, stativer osv...) som gir rom for å gi rabatt.

Japan Photo er stort sett veldig billige... de er nok i "krig" med f.eks. Fotovideo. Men kjøper man en pakke av en viss størrelse, kan det være greit å be om pakkepris også andre steder. Ofte er det en tilfredsstillelse for enkelte butikker å "danke" ut konkurrenten selv om det fører til at de ikke tjener spesielt mye på handelen ;)

8296327[/snapback]

Hehe, ja i Trondheim ligger fotovideo og JP foto bokstavelig talt et steinkast unna hverandre.

Når innkjøp av D200 skjer, om i pakke, er dette det som "SKAL" være med:

Batterigrep

2 ekstra batteri (3 tilsammen med det som er med kameraet)

Kit-objektivet.

En vidvinkelzoom (10/12-18/20 - Noe i den duren)

Helst en 50mm f/1.8

Polariseringsfilter til vidvinkel og 50mm'n

Minst 4 GB minneplass (Maks 3 per kort)

Blitz (SB-600 eller om lottokuponger går helt inn SB-800)

Og en fotosekk (Lowepro mini trekker classic el.)

Selvfølgelig så er det fult mulig at ikke alt blir med i første omgang, men målet er iallefall skrevet ned.

...

... ...

...

:ermm:

Faen blir dyrt det der! jaja....Vi får lov til å drømme.

ps. Tar arbeidsplassen din på pm da eller Afseth?

Skrevet
Ja, blir ikke billig. Men la vær å ta med Batterigrep, så kjøper du Tamron 17-50 F2.8 istedenfor!

8297154[/snapback]

Batterigrep er det som er nest viktigs, så det blir ikke nedprioritert. Skal man leke semiproff med D200, så må det se semiprofft ut. :D

Tamron 17-50 istedet for kit'n?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...