Gå til innhold

Mobil med store taster til pensjonist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan tipse meg om en mobil med store taster til bestemor?

Det blir nok stort sett ringing på 87-åringen, så store taster, tydelig display og ok batterikapasitet er eneste krav (utenom pris, da)

Finnes det slike mobiler, egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Min morfar på 87 fikk seg en nokia 6103 i forrige uke.

Den har veldig gode taster og er av typen klapp-telefon.

Har lagt inn noen nummer på hurtigtastene og instruert et dusin ganger hvordan den skal brukes.

Han har klart både å svare og å ringe ut, men det tok sin tid.

Og det må nok repeteres.

6103 skal visstnok være den mobilen som har best taster og som oftest anbefales til gamle folk.

Skjermen er relativt stor, men kunne gjerne vært større.

Selv om jeg gjerne skulle sett enda større taster og skjerm i kombinasjon.. utrolig at man ikke har satset på det segmentet av markedet.

Endret av JackBauer2
Skrevet (endret)

alle disse tlf har enkle menyer og ingen joystick.

sony ericsson z310

har stor klokke utenpå og er enkel i menyene, har ikke joystck som det samler seg støv i og blir ødelagt over tid og har gode taster. trenger ikke tastelås fordi den er en klappmobil. er en god mulighet.

nokia 6070

store taster..

nokia 6085

Sony Ericsson Z550i

nokia 6300

nokia 6101

sony ericsson z520

nokia 2600

nokia 1112

1110

selv synes jeg sony ericssons menyer er bedre enn seres 40 med f.eks. tilbaketasten enn at de kaster bort en softtast på tilbake hele tiden..

edit: ryddigere

Endret av megaloman
Skrevet

Nokia 6085 og 6103 var de som fungerte best for en svært svaksynt person å bruke. Tastene er godt adskilt.

Kjekt å bare kunne klappe den samme og begynne på nytt og man skulle gjøre en feil. Litt usikker på om man kan gjøre det med Sony Ericsson? Kunne ikke på de eldre modellene, iallefall ikke z600.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...