Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med hjemme nettverk


Anbefalte innlegg

Hei! dette er litt flaut :blush: men jeg får ikke satt opp hjemme nettverk her hjemme... Jeg har to stasjonære og (1laptop(trådløs)) som skal kobles opp, men først og fremst de to stasjonære. Jeg innstallerer hjemme nettverk på begge pcene det gjelder, med alle innstillinger, navn osv. likt... Problemet er at når jeg åpner mine nettverks steder, vises bare den pcen jeg sitter på da...

 

kan noen hjelpe meg??

 

btw:

den ene pcen har Win XP Home x86 Norsk

og denne har Win XP Corp x64 Engelsk

 

hvis det er til noen hjelp.

 

 

Harald

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-125302

Har egentlig ikke mye peiling på nettverk, men hadde samme problemet når jeg satte opp nettverket her i huset. Trengte bare å slå av Windows brannmuren.

Lenke til kommentar

hei ! du sier lite om hva slags tilkobling du vil ha , hvis det er kun de to stasjonære som skal sammen så kan du sette opp et "adhoc" nettverk de to imellom og kun ha en krysset netverkskabel i mellom.

Hvis du vil ha mer enn to maskiner i nettverk må du ha en switch eller en router imellom som kobler maskinene sammen og hvis du skal ha den siste opp i trådløst må du jo ha trådløs router eller et såkalt trådløst aksesspunkt .

Dette kan jo selvfølgelig være ting du vet, men iogmed at du ikke har nevnt noe om det så skrev jeg det inn .

 

si litt mer om hva du har av utstyr og hvordan du vil ha det til å fungere , så er det lettere å hjelpe deg !!

Lenke til kommentar

Kan være lurt å slå av Windows Firewall. Har erfart at denne blokker filtilgang.

 

Det er ikke alltid Windows finner maskiner på navn, forsøk å skrive adressen (IP) til maskinen direkte i adresse linjen. Format: "\\192.168.0.1" (gåsetegna skal seff ikke være med) bytt ut adressen til den maskinen du skal ha tak i.

 

Hvis du ikke har statisk IP adresse eller har problemer med å finne den, kan dette funke også på datamaskinnavn. Skriv da: "\\datamaskinnavn" i adresselinja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...