Kagee Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Dette er egentlig 2 spm som hjelper meg å løse det samme problemet, å overvåke en tjeneste som krasjer på en server. SP1: Kan jeg sjekke om en lokalt nettverksprinter er "Klar" ved et batch? Jeg vil også gjerne ha ett eller flere beep dersom den står i "Åpner" eller "Kan ikke koble til". SP2: Kan jeg sjekke om tjenesten "Print Spooler" kjører på en ekstern server? Dette er en domeneserver(win2k), og maskina som skal sjekke er som standard logget inn med domene-administratorkonoen.
j000rn Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Med såpass avanserte oppgaver er det kanskje på tide å gå over litt et litt mer avansert scriptingspråk? I VBScript hadde dette vært veldig enkelt med WMI. En annen fordel er at VBScript er installert på "alle" maskiner. SP1: NET USE \\maskinnavn\printernavn SP2: SC kan brukes for å liste opp (og starte/stoppe/etc) service'r på andre maskiner: SC.exe \\maskinnavn QUERY Å parse dette i batch ser veldig slitsomt ut. Gå over til VBScript, eller kanskje noen andre kan hjelpe deg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå