Gå til innhold

Amobil.no: Hvorfor ligger Amobil etter på tester?


Anbefalte innlegg

mobilen.no presenterte en test av Nokia N93i for snart en uke siden, når kommer dere? Hvorfor ikke før?

Aftenposten har også lagt ut en test av denne.

 

I dag hadde mobilen også den første testen av LG Shine,

hvor blir det av deres test?

 

Det har vært flere modeller i det siste som dere har vært sent ute med, bl.a. W880i, hvorfor det?

 

Har dere en regel om at dere må teste mobilen i et visst antall dager før dere kan publisere resultatet,

eller er det andre forhold som spiller inn?

 

Eneste grunnen til at jeg spør er at Amobil jo er den største mobil-siden i Norge og da antar jeg at dere får produktene før de sidene som har færre lesere. Dere samarbeider jo tross alt med VG.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg føler vel at det er VG som kjøper telefonstoff fra Amobil og ikke andre veien.

 

Uansett det varierer sikkert litt hvor rask redaksjonen kan være. Jeg synes at det er bedre med dype og sene tester og ikke bare prøvekjøringer (den testen til mobilen.no var i mine øyne skale greiene). De fleste mobiler har jo så mye barnesykdommer at det kan være hyggelig å få et bilde av hvordan telefonen fungerer når de værste feilene er rettet til.

Lenke til kommentar

Heisann

 

De fleste redaksjoner i Norge mottar testtelefoner samtidig.

 

Forskjellen ligger i at Amobil ikke publiserer testen før skribenten har brukt mobiltelefonen som sin personlige i minst én uke. Dette mener vi er et minimum av tid som trengs for å få et skikkelig inntrykk.

 

Vi kunne selvsagt publisert testene raskere. Det går an å lese seg til spesifikasjonene på en telefon, trykke litt på den i en time og så skrive en noenlunde test. Men erfaring viser at du ikke får et skikkelig inntrykk av telefonen, og raskt kan komme med feilaktige påstander og korttenkte slutninger. Vi ønsker ikke å gjøre noen kompromisser på dette feltet.

 

Samtidig jobber vi selvsagt for å bli så effektive som mulig. Det skal aldri gå lang tid fra du finner en telefon i butikkene til testen er ute på Amobil.

 

Når det gjelder testene du etterspør, så kommer testen av N93i i dag mens LG Shine kommer ut i morgen. Stay tuned :)

Lenke til kommentar
Heisann

 

De fleste redaksjoner i Norge mottar testtelefoner samtidig.

 

Forskjellen ligger i at Amobil ikke publiserer testen før skribenten har brukt mobiltelefonen som sin personlige i minst én uke. Dette mener vi er et minimum av tid som trengs for å få et skikkelig inntrykk. 

 

Vi kunne selvsagt publisert testene raskere. Det går an å lese seg til spesifikasjonene på en telefon, trykke litt på den i en time og så skrive en noenlunde test. Men erfaring viser at du ikke får et skikkelig inntrykk av telefonen, og raskt kan komme med feilaktige påstander og korttenkte slutninger. Vi ønsker ikke å gjøre noen kompromisser på dette feltet.

 

Samtidig jobber vi selvsagt for å bli så effektive som mulig. Det skal aldri gå lang tid fra du finner en telefon i butikkene til testen er ute på Amobil.

 

Når det gjelder testene du etterspør, så kommer testen av N93i i dag mens LG Shine kommer ut i morgen. Stay tuned :)

8256272[/snapback]

 

Takker for grundig svar. Bra dere tester såpass grundig.

Da fikk jeg litt innsikt i prosessene og rutinene. Very nice! :thumbup:

 

Eneste jeg tenker er at det kanskje ligger et konkurranse-aspekt i å være raskt ute med å anmelde mobiler det er litt virak rundt.

Det går jo an å lage en førsteintrykk-artikkel før selve testen, det blir da nærmest som en trailer for en review av en kommende blockbuster. :cool:

Lenke til kommentar

Hei,

 

Testtelefonene sendes som oftes ut likt til alle redaksjoner, men produsentene prioriterer ofte de mediene som har testere med lengst erfaring. Mobilen.no har to testere som har testet mobiler i ti år.

Dette gjør at de ofte får telefonene litt før mange andre medier, deriblandt amobil.

Lenke til kommentar

Når det gjelder norske mobilsider, er Amobil en ener.

 

Testene er en av grunnene. De er kanskje ikke alltid først, men de er grundige. Viser ellers til det Amobil selv skriver om det i denne tråden.

 

En annen grunn er at de oppdaterer sidene ofte, også i helgene.

 

Ønsker Amobil lykke til videre med det flotte arbeidet!

Lenke til kommentar

Selv er jeg ikke i tvil om at amobils tester er i særklasse i Norge, og da må det være lov å være to-tre dager senere enn de andre nettstedene. Men tester av mobiler som for eksempel HTC P3300, som ble publisert noen måneder etter at den først kom på det norske markedet, er litt drøyt etter min mening. Men så var det også kanskje en glipp?

Lenke til kommentar

Det har nok hendt at Amobil har hatt tester ganske lenge etter at mobilene var å finne i butikkene. Selvfølgelig synd for de som har lengtet etter en test av akkurat de mobilene det gjelder, men likevel; det endrer ikke mitt syn på Amobil som en ener.

 

En god referanse for Amobil er at VG bruker Amobils tester. Riktignok en forkortet utgave av de originale testene. Regner med at VG har lagt vekt på at Amobil er tidlig ute med tester generelt, og at de er grundige (og seriøse). Så tar VG med det vesentligste når de publiserer testene.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...