Gå til innhold

Dell 6400/Vista/eksternskjerm - mister bildet


N_R

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har en Dell Inspiron 6400 som jeg egentlig er veldig fornøyd med. Kjører Vista på den, og har somregel en ekstern skjerm koblet til VGA-utgangen.

 

Problemet er at noen ganger "dør" skjerm-utgangen ved strømsparing, og jeg får ikke bilde igjen - hverken på bærbar-skjermen eller den eksterne skjermen. Boksen "lever" - hvis man trykker en tast, CTRL-ALT-DEL osv så blir d et liv i harddisken. Men det er altså ikke mulig å se noe som helst, så jeg må slå boksen av dessverre.... :(

 

 

Noen som har tips om hva dette kan være, eller har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

har en Dell Inspiron 6400 som jeg egentlig er veldig fornøyd med. Kjører Vista på den, og har somregel en ekstern skjerm koblet til VGA-utgangen.

 

Problemet er at noen ganger "dør" skjerm-utgangen ved strømsparing, og jeg får ikke bilde igjen -  hverken på bærbar-skjermen eller den eksterne skjermen. Boksen "lever" - hvis man trykker en tast, CTRL-ALT-DEL osv så blir d et liv i harddisken. Men det er altså ikke mulig å se noe som helst, så jeg må slå boksen av dessverre.... :(

 

 

Noen som har tips om hva dette kan være, eller har vært borti noe lignende?

8252895[/snapback]

 

Har faktisk vært borti samme problemet selv, men kjører vista home premium på en stasjonær maskin. Har skjerm koblet til med dvi. Mister du også bildet på den "integrerte" skjermen?

Lenke til kommentar
Har faktisk vært borti samme problemet selv, men kjører vista home premium på en stasjonær maskin. Har skjerm koblet til med dvi. Mister du også bildet på den "integrerte" skjermen?

8253345[/snapback]

 

Ja, det virker som om skjermen min settes i sparemodus, og så skjer det et eller annet knot - for pc'en snurrer jo som vanlig. Det er altså "slå-på-skjermen-igjen" som ikke funker.... og som nevnt ellers her funker det ikke å bytte tilbake til den integrerte skjermen heller...

 

Dette skjer også BARE så lenge jeg har en ekstern skjerm, ikke ellers - men vilkårlig hvilken ekstern skjerm jeg bruker. Forstå det den som vil.... :hmm:

Endret av N_R
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...