Gå til innhold

Hvordan dør strømforsyninger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dør de sakte av at de er slitte, dør de uten videre, dør de og prøver å ta alle delene med i døden? Hva er deres erfaringer?

8243402[/snapback]

 

hos meg har de enten dødd kort og brutalt eller sakte og "fulle av faenskap" (les:masse mystiske feil med maskinen)

Lenke til kommentar

Jeg har halvannen som har røket p.g.a. overopphetelse. Den halve bare kødder, men det kommer strøm ut av den.

 

Disse var bygget om til vannkjøling, antakeligvis for dårlig kjøling på alt annet enn transistorene.

 

Den som røk skikkelig tok også med seg HD, det vil si at jeg måtte formattere HD etterpå.

Lenke til kommentar
nils2911: Nei jeg har en venn som hadde Q-Tec, derfor bruker jeg OCZ. :)

 

Så en strømforsyning dør ikke uten å gjøre noe med maskinen før den dør?

8248606[/snapback]

kommer helt ann på hva som går til helvete i psu'en, om det er noe som kontrollerer strømmengden så kan den jo dra med seg mye.

 

Det er som lotto når den dør, kan være alt lissom.

Lenke til kommentar

Min PSU (noe skrot som fulgte med Apevia (Aspire) X-QPACK kabinettet mit) "døde" pga en kondensator, tror det var på 5V utgangen, sa takk for seg. (De andre "railene" fungerte)

Det medførte at det var veldig vanskelig å boote maskina, og tastaturet (PS/2) sluttet å virke :ermm:

Har en følelse av at de aller fleste billig- PSUene konker pga dårlige kondensatorer og/eller dårlige spoler/ trafoer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...