Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

windows vista og trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Har en ny Fujitsu Siemens Amilo PC med windows vista. Den finner routeren, en Jensen AirLink 6954 , men når jeg skal koble til den trådløse tilkoblingen får jeg beskjed om at det mislykkes av ukjent årsak. Har pc'er i nettet med windows xp, de har ikke dette problemet.

 

Noen som vet hva årsaken er, det kan vel ikke være at routeren ikke støtter vista? Har prøvd pc'en mot en dlink router, og der hadde den ikke det problemet.

Endret av kjall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en ny Fujitsu Siemens Amilo PC med windows vista. Den finner routeren, en Jensen AirLink 6954 , men når jeg skal koble til den trådløse tilkoblingen får jeg beskjed om at det mislykkes av ukjent årsak. Har pc'er i nettet med windows xp, de har ikke dette problemet.

 

Noen som vet hva årsaken er, det kan vel ikke være at routeren ikke støtter vista? Har prøvd pc'en mot en dlink router, og der hadde den ikke det problemet.

8242694[/snapback]

 

Hei.

 

Hadde samme problemet selv. etter å ha surfet litt ser det ut som om det er drivere som er problemet. Jeg løste det ved å velge wep-kryptering istede for wpa/psk. og vips så fikk jeg vista trådløst også :)

Lenke til kommentar

Har hatt noe dodgy greier med profilen min også. Bruker WPA, men problemet mitt var at når SSID ikke var "broadcasta" så ville den ikke koble opp, hverken automatisk eller ved tvang. Satt på broadcasting av SSID og den vil koble opp. WPA selvsagt på enda.

 

Rimelig wierd. Vista sin innebyggede WLAN "administrasjon"

 

Edit: ville bre presisere at den en time tidligere fungererte utmerket i XP. Med samme instillingene.

Endret av SuperFly
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har også problemer med det innebygde trådløs-kortet i min Thinkpad T42 og Netgear wgt624 v3 ruteren jeg bruker. Kjører Vista Ultimate. Problemet mitt er at jeg får koblet meg til, men det kan ta utrolig lang tid. Hver gang jeg restarter maskinen, så finner den trådløs-nettverket, men får alltid "limited connectivity". Kun lokal tilkobling med andre ord, men hvis jeg lar maskinen stå en time eller to så får den koblet seg på etterhvert. Har kun mac-adressering som beskyttelse, ingen wep eller wpa. Har to andre xp maskiner i nettverket som kobler seg på helt uten problemer, men jeg får problemer hver gang jeg restarter maskinen.

 

Noen som har en løsning på dette problemet ??

Lenke til kommentar
Har en ny Fujitsu Siemens Amilo PC med windows vista. Den finner routeren, en Jensen AirLink 6954 , men når jeg skal koble til den trådløse tilkoblingen får jeg beskjed om at det mislykkes av ukjent årsak. Har pc'er i nettet med windows xp, de har ikke dette problemet.

 

Noen som vet hva årsaken er, det kan vel ikke være at routeren ikke støtter vista? Har prøvd pc'en mot en dlink router, og der hadde den ikke det problemet.

8242694[/snapback]

 

Hei

 

En oppdatering av firmwaren til 6954 vil fikse problemet med tilkobling av vista pcer.

Sjekk på www.jensenscandinavia.com

 

Vennlig hilsen

Tor

JensenScandinavia Support

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...