Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

8800GTS gir blåskjerm i Vista


Anbefalte innlegg

Jeg fikk mitt nye Gainward 8800 GTS på lørdag og avinstallerte driverene til mitt gamle HIS X1650 Pro før jeg slo av og røsket det ut og erstattet det med det fysisk sett enorme 8800 GTS-kortet.

 

Første oppstart gikk greit, jeg lastet ned nyeste drivere for Vista 32bit (100.65) og ble bedt om å starte på nytt for åfullføre installasjonen (som vanlig, altså).

Jeg startet på nytt og kom ikke lenger enn til der den grønne stripen går over skjermen før innlogging før det blir svart for så å bli blått. Blåskjermen gir meg den informative feilmeldingen 0X00000007F. Ble ikke mye klokere av det, gitt.

 

Maskinvareinformasjon:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
WinVista Ultimate 32bit

Asus P5ND2 SE

Intel Core 2 Duo E6300

OCZ DDR2 2048MB

bZerk 500W ATX 2.2

 

Noen som har noen idé?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du tror det er driveren som gir blåskjermen?

Det høres forsåvidt logisk ut, ettersom det er når loginskjermen skal komme at skjermkortdriverene blir lastet i Vista, og det er der jeg får bsod.

Men jeg stusser på at jeg er den eneste som har fått denne feilen. Har søk mye på nettet, men ikke funnet noe om det samme.

 

Edit: Jeg tror jeg har funnet problemet. Jeg har en Xerox lcd-skjerm, det er tydeligvis mange som har problemer med nyere nvidiadrivere og vista sammen med denne skjermen. Det ryktes at forceware 100.30 skal fungere, jeg skal teste dette når jeg kommer hjem.

Link til tråd om dette på nvidiaforumet: http://forums.nvidia.com/index.php?showtop...&st=0&p=167973&

Endret av froskenfredrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...