la4gy Skrevet 24. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Plutselig oppsto denne feilen på samtlige bilder (se vedlagt bildefil). Bildet i søkeren og displayet er OK, men feilen oppstår under prosessen med å ta eller overføre bildet til kortet. Feilen oppstår IKKE når jeg tar opp video. Feilen oppsto ved innendørs bruk, det ene bildet var ok, mens det neste, og alle etterpå hadde denne feilen. Har prøvd å bytte batterier og minnekort uten at det hjalp. Vet at dette kameraet er noe utdatert, men det har vært en trofast følgesvenn, og duger fint til mitt bruk. Garantien er forøvrig forlengst utløpt, og har liten lyst til å spandere mye penger på en reparasjon. Ville bare høre om noen kunne hjelpe til med å identifisere problemet. mvh Villy. Endret 24. mars 2007 av la4gy Lenke til kommentar
her Skrevet 24. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2007 Kjedelig, Håper det ikke er en varig alvorlig feil. Merkelig at video blir ok. Har egentlig ingen gode råd utover at du tar kontakt med forhandler eller Canon. Regner med du har forsøkt å formatere minnekort? Prøv å endre oppløsning og/eller komprimeringsgrad. Fint om du gir oss en oppdatering på problemet etterhvert som du finner ut mer. Lykke til. Her Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 24. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2007 Garantien er forøvrig forlengst utløpt, og har liten lyst til å spandere mye penger på en reparasjon.Denne modellen kom vel i 2004 så du kan fremdeles reklamere på dette. Mulig det er en kjent feil og hvis du ikke har forvoldt "skaden" selv så er det en reklamasjonssak. Edit: Ser at dette er en kjent CCD-feil så saken burde være klar: http://www.canon-asia.com/index.jsp?fuseac...henomena_notice http://www.stevesforums.com/forums/view_to...um_id=15&page=1 Lenke til kommentar
la4gy Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. mars 2007 Edit: Ser at dette er en kjent CCD-feil så saken burde være klar:http://www.canon-asia.com/index.jsp?fuseac...henomena_notice http://www.stevesforums.com/forums/view_to...um_id=15&page=1 8229199[/snapback] Takk for den du! Har tydeligvis leita for dårlig, men nå fant jeg info om dette på Canon sine supportsider. Tydeligvis bare å oppsøke nærmeste Servicesenter. Dette gjelder tydeligvis mange modeller, så jeg slenger på en link: Support Synd på en måte, hadde allerede bestemt kjøp av nytt speilreflekskamera.... mvh Villy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå