Gå til innhold

Horisontale striper, Canon S1IS


Anbefalte innlegg

Plutselig oppsto denne feilen på samtlige bilder (se vedlagt bildefil). post-125634-1174759525_thumb.jpg

Bildet i søkeren og displayet er OK, men feilen oppstår under prosessen med å ta eller overføre bildet til kortet. Feilen oppstår IKKE når jeg tar opp video. Feilen oppsto ved innendørs bruk, det ene bildet var ok, mens det neste, og alle etterpå hadde denne feilen. Har prøvd å bytte batterier og minnekort uten at det hjalp. Vet at dette kameraet er noe utdatert, men det har vært en trofast følgesvenn, og duger fint til mitt bruk. Garantien er forøvrig forlengst utløpt, og har liten lyst til å spandere mye penger på en reparasjon. Ville bare høre om noen kunne hjelpe til med å identifisere problemet.

 

mvh Villy.

Endret av la4gy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjedelig,

 

Håper det ikke er en varig alvorlig feil. Merkelig at video blir ok.

 

Har egentlig ingen gode råd utover at du tar kontakt med forhandler eller Canon. Regner med du har forsøkt å formatere minnekort? Prøv å endre oppløsning og/eller komprimeringsgrad.

 

 

Fint om du gir oss en oppdatering på problemet etterhvert som du finner ut mer. Lykke til.

 

Her

Lenke til kommentar
Garantien er forøvrig forlengst utløpt, og har liten lyst til å spandere mye penger på en reparasjon.
Denne modellen kom vel i 2004 så du kan fremdeles reklamere på dette. Mulig det er en kjent feil og hvis du ikke har forvoldt "skaden" selv så er det en reklamasjonssak.

 

Edit: Ser at dette er en kjent CCD-feil så saken burde være klar:

http://www.canon-asia.com/index.jsp?fuseac...henomena_notice

http://www.stevesforums.com/forums/view_to...um_id=15&page=1

Lenke til kommentar
Edit: Ser at dette er en kjent CCD-feil så saken burde være klar:

http://www.canon-asia.com/index.jsp?fuseac...henomena_notice

http://www.stevesforums.com/forums/view_to...um_id=15&page=1

8229199[/snapback]

 

Takk for den du! Har tydeligvis leita for dårlig, men nå fant jeg info om dette på Canon sine supportsider. Tydeligvis bare å oppsøke nærmeste Servicesenter.

Dette gjelder tydeligvis mange modeller, så jeg slenger på en link: Support

Synd på en måte, hadde allerede bestemt kjøp av nytt speilreflekskamera.... :D

 

mvh Villy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...