Gå til innhold

MP3 spille spiller ikke filene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MP3 spilleren min spiller wma og mp3 filer.

Musikken jeg har er  "winamp media filer", men det skal vel være det samme som mp3?

Hva gjør jeg for å få mp3 spilleren min til å spille disse filene??

8224042[/snapback]

 

Winamp Media Filer betyr bare at filene spilles/åpnes automatisk av i Winamp. Gå inn i en mappe, hvilken som helst, velg Verktøy oppe til venstre, så Mappealternativer. Så på fanen Vis, og bla ned til "Skjul filetternavn for kjente filtyper", og ta vekk haken som er der. Se på musikkfilene dine nå. Står det .mp3 eller .wmv bak de nå? Det som står bakerst nå, er hvilken filtype de er. Egentlig så skal du vel bare koble til MP3-Spilleren og kopiere inn musikken. Og da skal alt være i orden. Men det kan hende at du har noen musikk filer som ikke støttes av MP3-Spilleren, og da må du nok konvertere musikke filene til f.eks. MP3.

 

Mer vet jeg ikke, så noen andre kommer nok med mer informasjon :)

Lenke til kommentar
Winamp Media Filer betyr bare at filene spilles/åpnes automatisk av i Winamp. Gå inn i en mappe, hvilken som helst, velg Verktøy oppe til venstre, så Mappealternativer. Så på fanen Vis, og bla ned til "Skjul filetternavn for kjente filtyper", og ta vekk haken som er der. Se på musikkfilene dine nå. Står det .mp3 eller .wmv bak de nå? Det som står bakerst nå, er hvilken filtype de er. Egentlig så skal du vel bare koble til MP3-Spilleren og kopiere inn musikken. Og da skal alt være i orden. Men det kan hende at du har noen musikk filer som ikke støttes av MP3-Spilleren, og da må du nok konvertere musikke filene til f.eks. MP3.

 

Mer vet jeg ikke, så noen andre kommer nok med mer informasjon :)

8224134[/snapback]

 

Takk =)

 

Dette konstaterer at filene er i .M4a format. I går prøvde jeg å konvertere disse til mp3, men ute hell... kankje jeg brukte feil program? Noen som kan anbelfale noe?

Lenke til kommentar

Ta en titt her:

http://itpro.no/supportforum.php?showtopic=20521

 

M4A er et AAC format, som Apple har laget. Du kan nok miste en del kvalitet om du skal konverte M4A til MP3.

 

iTunes skal kunne importere M4A filer, og så konvertere de til MP3. Jeg vet ikke hvordan du gjør det i det programmet, siden jeg har aldri brukt det, men det er sikkert ikke så vanskelig.

 

Xilisoft Audio Converter skal også kunne konvertere M4A filer til MP3, men det programmet koster litt, om jeg ikke tar feil.

 

Her er et gratisprogram:

http://www.mp3-cd-converter.com/convert_mp...m4a_to_mp3.html

Har ikke testet det selv.

 

Eller så har du jo alltid Google om ingen av disse delene virker :)

Lenke til kommentar
Ta en titt her:

http://itpro.no/supportforum.php?showtopic=20521

 

M4A er et AAC format, som Apple har laget. Du kan nok miste en del kvalitet om du skal konverte M4A til MP3.

 

iTunes skal kunne importere M4A filer, og så konvertere de til MP3. Jeg vet ikke hvordan du gjør det i det programmet, siden jeg har aldri brukt det, men det er sikkert ikke så vanskelig.

 

Xilisoft Audio Converter skal også kunne konvertere M4A filer til MP3, men det programmet koster litt, om jeg ikke tar feil.

 

Her er et gratisprogram:

http://www.mp3-cd-converter.com/convert_mp...m4a_to_mp3.html

Har ikke testet det selv.

 

Eller så har du jo alltid Google om ingen av disse delene virker :)

8226872[/snapback]

 

Har prød de der.... ikke funket. itunes gjorde ingen forskjell :thumbdown:

Lenke til kommentar
Ingen som virket? Da vet jeg ikke helt :hmm: Du får bare se på Google linken jeg viste.

Men har du prøvd med Xilisoft Audio Converter? Den skal jo virke, men den koster litt. Men du kan vel laste ned en Trial Versjon av den, her f.eks..

8229659[/snapback]

 

Kan bare konverter 3 elr 4 filer gratis.... gidder ikke det når jeg har 3 album som skal konverteres..... =(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...