Gå til innhold

Settlers 2 - 10th Anniversary + ship


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter du har trykket på prepare expedition og alt er lastet ombord kan du trykke på en av pilene for å seile avgårde. Dette funker bare hvis det er en ledig plass på banen til å bygge harbour, så hvis det ikke er noen slike plasser igjen må du bare cancel expedition. Andre ting som flyttes mellom havnene går av seg selv.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
For å lage soldater må du ha sverd og skjold. Og såklart øl :D

8950411[/snapback]

 

Har greid å produsere dette, og får fylt opp barrackser osv. Men hva må man ha for å lage hærer for å angripe, eller hvordan kan man gå rundt med soldatene?

Vet du hvordan man kan få fylt opp båtene også?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Man kan ikke styre soldatene. Det er jo det som var/er genialt med Settlers 2. De angriper straks fiendene angriper. Og for å angripe, så klikker du på fiendens barracks, så velger du hvor mange som skal angripe, så gjør de resten..

 

Husker ikke hvordan man fyller båten, er den del år siden jeg spilte Settlers 2 sist.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

for å fylle båten må du trykke på en knapp som heter prepare expedition eller noe sånt. da fylles båten opp med det som trengs for å skape en ny sivilisasjon et annet sted. båten beveger deg også automatisk frem til steder hvor det er mulig. båter er veldig limited i settlers, og skjerlden at man gidder å bruke det hvis det ikke er en absolutt nødvendighet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Men hvordan kan man "drepe" motstanderen da? Bygge katapulter og barracks, for å komme innenfor grensene deres, og ta deres forsvarsverk?

8950779[/snapback]

 

Riktig!

Lenke til kommentar
start heller å spille settlers 3, har kommet ut gold edition. 3ern er mye bedre.... :D

8950935[/snapback]

Hva er det som gjør 3er versjonen bedre?

 

Hadde 2er versjonen, men den synes jeg ble litt i vanskeligste laget, siden det var lagt mer fokus på kriging enn å bygge opp enn velfungerende by...

Lenke til kommentar

i settlers serien så er det 1ern og 2ern som har fokus på å bygge samfunn og krige, utover dette så har serien mistet hele settlers sjarmen og mangler veldig mye av samfunnbygginga. Settlers 2 er det beste settlers spillet, og derfor blei det relansert som en 10 års jubileumsutgave.

 

Hvis du bare vil bygge by er egentlig ikke settlers riktig spill, selv om det kan være morro å bygge, så mister det litt av meninga, siden alt av resurser til slutt går til bygging av soldater.

(du trenger ca 10 kornbunter pluss noen vannbøtter for å få en soldat)

 

settlers 2 og settlers 2 10'th anno.. (ca helt like spill, bare bedre grafikk) skal ikke være veldig vanskelig å mestre når du skjønner litt av gangen i spillet, selv så spilte jeg og takla 2'ern helt fint som 13 åring, da hadde jeg selvfølgelig også prøvd meg en del på 1'ern.

 

for å si det enkelt, settlers 3 er et helt annet spill enn 2'ern.

Lenke til kommentar
for å fylle båten må du trykke på en knapp som heter prepare expedition eller noe sånt. da fylles båten opp med det som trengs for å skape en ny sivilisasjon et annet sted. båten beveger deg også automatisk frem til steder hvor det er mulig. båter er veldig limited i settlers, og skjerlden at man gidder å bruke det hvis det ikke er en absolutt nødvendighet.

8950775[/snapback]

 

Prøvde de greiene med båten igjen, men det er bare en knapp som sier "jump to ship", og en annen knapp som man ikke kan trykke på enda. Skipet fyller heller ikke opp seg selv, og kompasset på skipet er der ikke enda.

 

Hva er det jeg skal gjøre da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...