Gå til innhold

Forskjell fra komponent til HDMI ?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har begynt å kjøre min stasjonære pc som en mediacenter pc, og har koblet den til min 42" Plasma TV (Hitachi 42"). Akkurat nå så spiller jeg HD filmer via komponent fra mitt 6600GT skjermkort.

 

Det jeg lurer på er om man merker større forskjell på bilde kvaliteten ved å spille HD filmene via HDMI istedet for via komponent?

 

Om da HDMI anbefales framfor komponent: Siden skjermkortet mitt bare har DVI utgang, vil man tape noe bilde kvalitet etc på en HDMI->DVI adapter? Eller burde jeg kjøpe et skjermkort som har HDMI utgang og koble det direkte til TV'en?

 

Setter pris på alle svar.

 

-ZeniX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

jeg har begynt å kjøre min stasjonære pc som en mediacenter pc, og har koblet den til min 42" Plasma TV (Hitachi 42"). Akkurat nå så spiller jeg HD filmer via komponent fra mitt 6600GT skjermkort.

 

Det jeg lurer på er om man merker større forskjell på bilde kvaliteten ved å spille HD filmene via HDMI istedet for via komponent?

 

Om da HDMI anbefales framfor komponent: Siden skjermkortet mitt bare har DVI utgang, vil man tape noe bilde kvalitet etc på en HDMI->DVI adapter? Eller burde jeg kjøpe et skjermkort som har HDMI utgang og koble det direkte til TV'en?

 

Setter pris på alle svar.

 

-ZeniX

8208528[/snapback]

 

Det skal ikke være noen forskjell på HDMI->HDMI eller HDMI->DVI, det er samme signalet uten noen form for konvertering. Derimot vil du ikke få lyd gjennom DVI.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...