Gå til innhold

Hvilken HDMI kabel til Samsung LE40F71B TV


Anbefalte innlegg

Hei jeg har bestilt meg en Samsung LE40F71B TV

 

Jeg skal bruke tv`n mye sammen med min pc, jeg lurer på hvor mye det er verd å legge i en 10m hdmi kabel?

Kommer til å bruke ps3 som dvd spiller, men ser en mye tvserier og film via pc også

 

Jeg har kikket på disse:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301330

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...2;c:101246;r:pg

 

Jeg betaler dog ikke mer en ca 1700kr for monster kablen, men er det verd det kontra 321kr

Endret av ds.nitram
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bruk mye penger på hdmi kabel.

 

Visse hifi-entusiaster er uenig med meg, men så lenge du ikke skal sende signalet mer enn 4 meter så viser tester ingen forskjell på dyre og billige hdmi kabler. Grunnen til dette er at det er digitale signaler, det vil si 0 og 1 som blir sendt. Enten så kommer disse frem til målet eller så gjør de det ikke. Det går altså ikke ann å få "bedre farger" eller "svartere svart" med en kabel enn en annen. For å kunne kalle seg hdmi kabel må kabelen fylle visse krav og så lenge disse er oppfylt får du det samme inn som blir sendt ut.

Lenke til kommentar
Kablen jeg er ut etter skal jo sende 10m, men jeg tror jeg går for den billige.

Funker den dårlig får jeg heller kjøpe en dyr, det er jo fortsatt bare 300kr tapt.

8213096[/snapback]

 

Hvis du kjøper på nett har du 14 dagers returrett. Hvis den ikke funker sender du den bare tilbake og kjøper en bedre en :!:

Lenke til kommentar

(beklager hvis noen andre har sagt dette, men jeg gadd ikke lese alt)

 

Hvis du kjøpe en "billig" hdmi kabel over 10 meter så må du regne med at den fungerer. Jeg trodde at den digitale sendingen over hdmi var en "enten eller" greie. Enten får du bilde, eller så får du ikke bilde. Hvis du får bilde så blir det 100% signalstyrke, hvis ikke så er det 0% signalsyrke. Jeg kan ta feil, men jeg tror det er sånn det fungerer. Det er det som liksom er greia med digitale sendinger.

Lenke til kommentar

Det kan godt være det stemmer det dere sier med 10 meter men i denne testen sier de at man bør legge litt mer penger i det hvis man skal strekke over fire meter.

 

For its part, digital carries just ones and zeros. In HDMI, if the signal voltage is high, it encodes a one; if low, a zero. The voltage encoded as a one can drop a fair amount and still be distinguishable from voltage encoded as a zero. After a certain point, however, the signal voltage drops so low that ones and zeros look alike, and the TV's receiver chip attempts to guess their value. So rather than gradually diminishing in accuracy, the way an analog signal does, a digital signal may remain perfect up to a critical level and then fail catastrophically. According to the experts, such problems are likelier to occur with an 8- to 12-meter copper cable (which is significantly longer than most users need) than with a 4-meter cable of the same type.

 

 

Once you get a good HDMI connection, our tests indicate, you can expect flawless performance from any 4-meter cable, regardless of price. "That is what I would expect from the HDMI cables," says Maxim's Nelson. "It is not too difficult to make them work perfectly at 4 meters."
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...