Gå til innhold

Endre Windows context meny, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å susler med å lage en applikasjon a-la total-copy for de som husker det, dog lager jeg dette som et java program, og har kommet over en liten sak.

Jeg har modifisert Windows sin context meny slik at jeg kan høyreklikke på en mappe eller fil, for så å få opp det nye menyelementet jeg har lagt til. Det fungerer bra, og java applikasjonen blir trigget korrekt.

Men problemet er at jeg kun får det til å fungere når jeg velger en (1) fil eller mappe om gangen, er det noen som har noen formening om hvordan jeg må gå frem for å få til støtte for å kunne velge mange filer og mapper på en gang?

Blir litt kjedelig om progammet kun kan brukes på en fil/mappe om gangen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn som jeg forstår det må du vel sende "cmdline" i en løkke av noe slag.

er ikke helt inne på java men tror dette skal hjelpe.

link

Skrevet

Det er det minste problemet, javaen har jeg grei kontroll på. Problemet er at Windows later til å ikke vil sende med flere filer på en gang.

Merker jeg en fil og velger "utfør programmet mitt", så starter java programmet med den ene filen som en parameter. Men markerer jeg mange filer skjer rett og slett ingenting, ser ut som at Windows ikke i det hele tatt initialiserer programmet. (Googlet og merket at andre og har slitt med det)

Skrevet

hmm. ser ut som winrar/powerISO osv. bruker dll for å få til å sende flere verdier.

ellers så funker det å merke flere filer å så dra dem oppå exe fila.(i allefall hær)

Skrevet
hmm. ser ut som winrar/powerISO osv. bruker dll for å få til å sende flere verdier.

ellers så funker det å merke flere filer å så dra dem oppå exe fila.(i allefall hær)

8205815[/snapback]

Det er jo selvsagt og en mulighet å bruke drop til exe filen, dog har jeg aldri rørt DLLer så det kan bli en liten utfording.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...