Gå til innhold

Gamer PC rundt 10.000 - komponenter og skjerm


Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig bestemt meg for å gå til innkjøp av ny pc. Har etter litt research plukket følgende komponenter. Setter stor pris på tilbakemeldinger på oppsettet.

 

Asus GeForce 8800 GTS 320 MB/Asus GeForce 8800 GTS 640MB

Asus P5N-E SLI

Corsair TWIN2X-6400 2 GB (2 x 1 GB) CL5

Intel Core 2 Duo E6600

Samsung SH-S183A

Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA

Seasonic S12 600W

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=41575

 

Har muligens tenkt å kjøpe Samsung Syncmaster 226BW i tillegg. Vil skjermen fungere bra med de alternativene over (tenker spesielt på skjermkortet). Er 640 MB versjonen verdt de ekstra 1000 kronene med tanke på ytelse/pris.

 

Paul

Endret av lpaul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har tenkt og overklokke under 3.6Ghz så kan du gå for dette minnet:

https://prisguiden.no/product.php?productId=56664

 

Tror også jeg ville gått for E6400 hvis jeg skulle kjøpe PC nå, for Intel kommer snart med nye priser. Da sparer du en tusenlapp og kan heller bruke det på å oppgradere PCen tidligere.

 

Samsung Syncmaster 226BW har såpass stor oppløsning at du bør kjøpe 8800GTS med 640MB minne.

Lenke til kommentar

Jeg mener at ytelsesforskjellen på 640 mb vs 320 mb utgaven av 8800 gts ikke er så stor at den forsvarer prisforskjell på 1000 kroner.

 

Min påstand er at til dx9 spill trenger du ikke den dyreste utgaven, uansett hva slags spill du velger, her vil de yte noenlunde likt. Hva som vil skje framover med Crysis osv er det ingen som vet, bortsett fra de som lager spillet, og de holder rimelig tett om det foreløpig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...