Gå til innhold

HASTER, TUNPO1500K finner ikke trådløsnetverkskort


Anbefalte innlegg

kjøpte denne http://www.psdata.no/ps.asp?it=113898&mlevel= , hvor det står at det er innebygd trådløst nettverkskort. har ikke hatt bruk for dette før nå, og nå finner jeg ingen trådløse nettverksinnstillinger på maskinen. har prøvd å finne drivere, men uten hell. Har trykket på "trådløs nett" knappen på siden av maskinen.

 

På "nettverkstilkoplinger" vises bare Lokal tilkobling og 1394-tilkobling.

 

noen som kan hjelpe?

 

Marita

Endret av ivarsr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener det skal stå "Trådløs nettverkstilkobling" dersom du har fulgt riktige punkter under dannelsen av et "hjemmenettverk".

 

lokal tilkobling blir dermed feil og er ment for bruk ved kabler.

 

tror jeg ihvertfall.

 

Edit: kanskje jeg ikke skjønte hva problemet var.... Har du prøvd å lage en ny tilkobling i nettverkstilkoblinger?

 

Gå til min Datamaskin, trykk egenskaper og gå deretter på "Maskinvare" fanen og så trykker du på Enhetsbehandling. På den listen som da dukker opp, må du se etter "Nettverkskort". Hvis du har et trådløst nettverkskort, så vil det stå der. (gjerne som "wireless" et eller annet.

 

Poenget er da at dersom du har et "wireless" nettverkkort i den listen, så er driveren installert.

 

Ellers kan du alltid sende en mail eller ringe Psdata.

Endret av trehoggern
Lenke til kommentar
Mener det skal stå "Trådløs nettverkstilkobling" dersom du har fulgt riktige punkter under dannelsen av et "hjemmenettverk".

 

lokal tilkobling blir dermed feil og er ment for bruk ved kabler.

 

tror jeg ihvertfall.

8199326[/snapback]

 

 

har ingen "Trådløs nettverkstilkopling" ikon..

Lenke til kommentar

Det kan hende at ditt trådløse nettverkskort ikke er aktivisert. Dette kan du sjekke ved å restarte maskinen din å gå inn i BIOS. For å komme inn i BIOS trykker du DEL eller F2 tasten. Det kan hende du får informasjon om hvilken tast du skal trykke.

 

I BIOS så leter du etter trådløse nettverkskortet ditt sin status. Ikke sikker på hvor du finner det på din maskin, men let litt rundt.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Mener det skal stå "Trådløs nettverkstilkobling" dersom du har fulgt riktige punkter under dannelsen av et "hjemmenettverk".

 

lokal tilkobling blir dermed feil og er ment for bruk ved kabler.

 

tror jeg ihvertfall.

 

Edit: kanskje jeg ikke skjønte hva problemet var.... Har du prøvd å lage en ny tilkobling i nettverkstilkoblinger?

 

Gå til min Datamaskin, trykk egenskaper og gå deretter på "Maskinvare" fanen og så trykker du på Enhetsbehandling. På den listen som da dukker opp, må du se etter "Nettverkskort". Hvis du har et trådløst nettverkskort, så vil det stå der. (gjerne som "wireless" et eller annet.

 

Poenget er da at dersom du har et "wireless" nettverkkort i den listen, så er driveren installert.

 

Ellers kan du alltid sende en mail eller ringe Psdata.

8199326[/snapback]

 

 

sjekket enhetsbehandling og der fantes ikke noe trådløse greier. regner med driverne ikke er installert. har ikke cden tilgjengelig for øyeblikket, så prøvde å lete på nett, men fant ingen jeg kunne bruke.

 

takker iallefall :)

 

edit: sjekket BIOSen også, og der var wirelss enabled..

Endret av ivarsr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...