Gå til innhold

Feil med MSN på mobilen (NOKIA N80)


Anbefalte innlegg

Jeg lastet ned Windows Live Messenger til mobilen og prøvde å koble til VIA WLAN (trådløs internet hjemme) da får jeg denne meldingen

 

"sorry, this server is not avilable outside of china mainland. Hong Kong and Thailand, for more information please contact www.mclient.msn.com.cn"

 

Jeg får den samme meldingen hvis jeg prøver å koble til med GPRS.

Jeg kan surfe på internet gjennom hjemme nettverket (WLAN), så det kan ikke være feil med det.

 

Jeg har lastet ned Windows Live Messenger på nytt, men får samme feil, har også prøvd andre versjoner av msn (eMSN, IM+...).

 

Vet du/dere noe? På forhånd takk for hjelpen!

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lastet ned Windows Live Messenger til mobilen og får ikke koplet til via WLAN

 

Windows Live Messenger som en finner på forumet (eventuelt andre steder) er jo beregnet for Asia.

Telenor sin MSN-klient må en kjøre gjennom WAP-tilgangspunktet ettersom denne bruker en proxy som er 010.010.010.010.

Når det er sagt så skulle de fleste andre klientene i teorien kunne kjøre gjennom WLAN.

 

Det kan ha noe med tekniske ting som at du f.eks. ikke kan kjøre en ipconfig på Symbiantelefoner eller tilordne en fast ip til denne.

 

Videre så er det vel ikke alle klienter som kan kjøre gjennom ip-protokollen eller kople seg direkte til msn, men må gjøre det via en proxy

 

Et program som kan kople til direkte er UltraIM.

 

Dersom det ikke skyldes slike tekniske ting som jeg har nevnt så er det kødd med at du har flere IM-klienter installert noe som vil påvirke tilkoblingen. (Her er det kjent bl.a. at Windows Live Messenger og andre klienter ikke kan være installert samtidig).

Du må da fjerne de andre og kun ha en på telefonen.

Deretter må du prøve deg fram.

 

Sjekk også med en 3.parts filbehandler om det ligger igjen noen innstillinger og unødvendige mapper / filer som programmene har etterlatt seg og slett disse.

Lenke til kommentar

Windows Live Messenger virket før, men plutselig stoppet den. Jeg har også IM+ mye bedre, den fungere som den skal. Jeg synes det var bedre å skrive på Windows Live Messenger, og litt finere design. Men IM+ har også ganske bra design.

 

Jeg foretrekker Windows Live Messenger, men det er mye feil med den. En venn av meg hadde samme feilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...