lillelisa Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 (endret) håper noen kan hjelpe meg med et kjempeproblem.... har et svært excel-ark med ca 10000 celler med en verdi omtrent som dette: 120307 1 3453:45.0001 alle har nøyaktig samme format, bare forskjellig tallverdier. det jeg vil er å hente ut verdien 3453:45 og forkaste alt det andre. vet noen hvordan dette kan gjøres? Endret 20. mars 2007 av lillelisa
Harald Staff Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Trenger du hente det ut hvis du allerede vet at det er 3453:45 ? Dette må du forklare litt nærmere. Beste hilsen Harald
kjeklulf Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Hvis jeg forstår det riktig er det de fire sifrene før og to sifrene etter kolon som skal hentes ut, og disse verdiene varier samtidig som alle cellene har samme antall tegn og med samme plassering? Hvis kolonne A inneholder verdiene, skriv følgende i B1: =DELTEKST(A1;10;7) Trykk Enter, merk celle B1 og dobbeltklikk på fyllhåndtaket for å kopiere funksjonen ned hele kolonnen.
lillelisa Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Skrevet 20. mars 2007 Hvis jeg forstår det riktig er det de fire sifrene før og to sifrene etter kolon som skal hentes ut, og disse verdiene varier samtidig som alle cellene har samme antall tegn og med samme plassering? Hvis kolonne A inneholder verdiene, skriv følgende i B1: =DELTEKST(A1;10;7) Trykk Enter, merk celle B1 og dobbeltklikk på fyllhåndtaket for å kopiere funksjonen ned hele kolonnen. 8198063[/snapback] det var akkurat den jeg trengte! min excel var selvsagt på engelsk, så jeg måtte google litt for å finne ut at den het MID() på engelsk.... men det ordnet seg og fungerte bra, takk og bukk!
kjeklulf Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Bare hyggelig og takk for tilbakemelding. Gleden ved å komme hr. Staff i forkjøpet er forøvrig belønning nok...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå