Gå til innhold

Hjelmkamera og HD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leker meg litt med tankene om å kjøpe meg et videokamera. Det skal være et kamera til å filme vanlige familiegreier og redigere dette på min Macbook Pro (c2d, 2,33MHz, 2GB) med iMovie/iDVD og/eller final cut pro. I tillegg ønsker jeg å benytte kameraet sammen med et hjelmkamera ala viosport kameraene for jaktsituasjoner med hund. Jeg sikler litt på et HDV kamera

Sony HDR-HC7E

Sony HDR-HC5E

Canon HV10

Canon HV20

men jeg mister vel HD oppløsningen ved bruk av hjelmkamera?

Hvis det er tilfellet, vurdere jeg heller å kjøpe meg et rimeligere kamera uten HDV

Jeg har et Sony 50" som støtter opp til 1080i50, derfor sikler jeg......

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg leker meg litt med tankene om å kjøpe meg et videokamera. Det skal være et kamera til å filme vanlige familiegreier og redigere dette på min Macbook Pro (c2d, 2,33MHz, 2GB) med iMovie/iDVD og/eller final cut pro. I tillegg ønsker jeg å benytte kameraet sammen med et hjelmkamera ala viosport kameraene for jaktsituasjoner med hund. Jeg sikler litt på et HDV kamera

Sony HDR-HC7E

Sony HDR-HC5E

Canon HV10

Canon HV20

men jeg mister vel HD oppløsningen ved bruk av hjelmkamera?

Hvis det er tilfellet, vurdere jeg heller å kjøpe meg et rimeligere kamera uten HDV

Jeg har et Sony 50" som støtter opp til 1080i50, derfor sikler jeg......

8184494[/snapback]

Nå ser det ikke ut til at Sony HDR-HC5/7E kameraene har analog inn, mens Canon HV10/20 har det. Et annet kamera jeg vurderer har tilsynelatende heller ikke AV in, NV-GS500.

Noen som har erfaring med HV10 eller 20. Er de så trege i oppstarten som jeg leste i en test (11 sekunder var det vel)?

Skrevet

Viosport er dessverre ikke HD, og knapt nok vanlig tv størrelse på den billigste linsa.

Den dyreste gir relativt bra bilder, men i SD.

Kommer nok HD linser om noen år, eller nå, men catchen er jo prislappen da. Interface mot lagring fra linsa jeg har sett specs på er 100mbit ethernet eller HD-SDI til en form for lagring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...