Alli_Sola Skrevet 18. mars 2007 Skrevet 18. mars 2007 Hei. Har litt problemer med ABS og Sentrallås på min Audi 100 1993 2.6E Avant. ABS: Når jeg skrur på tenninga så starte abs pumpa og svive og den stopper ikke. Den bare sviver og abs'en virker ikke, men bremsene virker fint. Sentrallås: Denne virker ikke i det hele tatt. Lurer på om det er en løs ledning/dårlig lodding.
Exiter Skrevet 18. mars 2007 Skrevet 18. mars 2007 Så du har bremsekraft, men det er ingenting som forhindrer at hjulene låser seg? Jeg kan ikke så mye med ABS generelt, men det høres mest ut som at systemet har oppdaget en feil, antagelig på en av hjulsensorene, og dermed har ABSen blitt deaktivert. Det er iallfall slik ABSen fungerer på min bil, i tillegg til at ABS-lampa vil lyse kontinuerlig for å varsle om feilen. Jeg ville ha tatt bilen til en forhandler eller et verksted som har utstyr til å få lest ut eventuelle feilkoder av systemet.
Raimop Skrevet 18. mars 2007 Skrevet 18. mars 2007 (endret) ABS sensorne er vel ikke en uvanlig svakhet på disse bilene, koster noen kroner gjør det og. Dette må byttes for at bilen skal bli EUgodkjent. Endret 18. mars 2007 av Raimop
buskmann Skrevet 18. mars 2007 Skrevet 18. mars 2007 Kan det være noe lekkasje eller luft i systemet som gjør at pumpa ikke får bygget opp det nødvendige trykket?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå