Gå til innhold

PCLinuxOS 2007: Login:? Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av nysgjerrighet har jeg nettopp lastet ned PCLinuxOS 2007, etter å ha lest denne artikkelen på Dinside. Brenning gikk greit, og booting fra CD. Men så stopper alt opp fordi det kommer:

LOGIN: på skjermen.

Hva gjør jeg? Uansett hva jeg forsøker med så kommer jeg ikke videre. I en hjelp meny stod det at man skal logge inn med Rot? Det hjalp ikke meg. Har søkt på nett, men finner ikke at andre har rapportert noe login-problem.

En annen ting: Lar operatisystemet seg installere fra denne LiveCD'en (som artikkelen refrerer seg til)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Står oppe i venstre hjørnet. Brukernavn root Passord root eller Brukernavn guest og Passord guest

8176006[/snapback]

?? Finner ikke det.

Det står kun LOGIN:, ingenting om passord eller brukernavn.

Forsøkte meg med root <linjeskift> etter LOGIN: men som sagt kom bare den samme LOGIN: linjen igjen...

Hvor mener du jeg skal legge inn brukernavn=root og passord=root eller brukernavn=guest og passord=guest ?

Skrevet

Hos meg gikk det greit de første gangene, men plutselig skjedde det som du beskriver.

Ja, du kan installere når du er inne i LIVE-CDen, men husk å ta backup først. :)

Skrevet

Skjermkortet? Hmm..usikker... Får en flott oppstartmeny rett etter boot, og velger LiveCD.

Etter at maskinen har jobbet en stund, der framdrift vises grafisk i en horisontal søyle, så kommer det en flott bakgrunn med

PCLINUXOS

radically simple

Oppe til venstre står følgende tekst i noe som minner om DOS-font:

"PCLinuxOS release 2007 (PCLINUXOS) for i586

Kernel 2.6.18.6 tex1 on an i686/tty1

(none) login:"

Der stopper det......

Radically simple?

Skrevet

Ser ut som jeg hadde rett, ja. Den får ikke lastet inn driveren til skjermkortet ditt. Du kan prøve å finne ut hvilket skjermkort du har, hvis du ikke vet, og søke etter løsninger. Tipper du har ATi-kort.

Skrevet
Ser ut som jeg hadde rett, ja. Den får ikke lastet inn driveren til skjermkortet ditt. Du kan prøve å finne ut hvilket skjermkort du har, hvis du ikke vet, og søke etter løsninger. Tipper du har ATi-kort.

8176383[/snapback]

Skjermkortet er NVIDIA GeoForce 4 TM 440 Go graphics, 64 MB DDR Video RAM

ATI?? Søke?? Hvor??

Radically Simple??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...