Espen Holm Skrevet 17. mars 2007 Skrevet 17. mars 2007 Av nysgjerrighet har jeg nettopp lastet ned PCLinuxOS 2007, etter å ha lest denne artikkelen på Dinside. Brenning gikk greit, og booting fra CD. Men så stopper alt opp fordi det kommer: LOGIN: på skjermen. Hva gjør jeg? Uansett hva jeg forsøker med så kommer jeg ikke videre. I en hjelp meny stod det at man skal logge inn med Rot? Det hjalp ikke meg. Har søkt på nett, men finner ikke at andre har rapportert noe login-problem. En annen ting: Lar operatisystemet seg installere fra denne LiveCD'en (som artikkelen refrerer seg til)?
RattleBattle Skrevet 17. mars 2007 Skrevet 17. mars 2007 Står oppe i venstre hjørnet. Brukernavn root Passord root eller Brukernavn guest og Passord guest
Espen Holm Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Skrevet 17. mars 2007 Står oppe i venstre hjørnet. Brukernavn root Passord root eller Brukernavn guest og Passord guest 8176006[/snapback] ?? Finner ikke det. Det står kun LOGIN:, ingenting om passord eller brukernavn. Forsøkte meg med root <linjeskift> etter LOGIN: men som sagt kom bare den samme LOGIN: linjen igjen... Hvor mener du jeg skal legge inn brukernavn=root og passord=root eller brukernavn=guest og passord=guest ?
RattleBattle Skrevet 17. mars 2007 Skrevet 17. mars 2007 Får du ikke noe grafisk innlogging? I så fall sliter nok PCLinuxOS litt mer skjermkortet ditt.
Dimanche Skrevet 17. mars 2007 Skrevet 17. mars 2007 Hos meg gikk det greit de første gangene, men plutselig skjedde det som du beskriver. Ja, du kan installere når du er inne i LIVE-CDen, men husk å ta backup først.
Espen Holm Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Skrevet 17. mars 2007 Skjermkortet? Hmm..usikker... Får en flott oppstartmeny rett etter boot, og velger LiveCD. Etter at maskinen har jobbet en stund, der framdrift vises grafisk i en horisontal søyle, så kommer det en flott bakgrunn med PCLINUXOS radically simple Oppe til venstre står følgende tekst i noe som minner om DOS-font: "PCLinuxOS release 2007 (PCLINUXOS) for i586 Kernel 2.6.18.6 tex1 on an i686/tty1 (none) login:" Der stopper det...... Radically simple?
RattleBattle Skrevet 17. mars 2007 Skrevet 17. mars 2007 Ser ut som jeg hadde rett, ja. Den får ikke lastet inn driveren til skjermkortet ditt. Du kan prøve å finne ut hvilket skjermkort du har, hvis du ikke vet, og søke etter løsninger. Tipper du har ATi-kort.
Espen Holm Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Skrevet 17. mars 2007 Ser ut som jeg hadde rett, ja. Den får ikke lastet inn driveren til skjermkortet ditt. Du kan prøve å finne ut hvilket skjermkort du har, hvis du ikke vet, og søke etter løsninger. Tipper du har ATi-kort. 8176383[/snapback] Skjermkortet er NVIDIA GeoForce 4 TM 440 Go graphics, 64 MB DDR Video RAM ATI?? Søke?? Hvor?? Radically Simple??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå