eppis Skrevet 17. mars 2007 Skrevet 17. mars 2007 her et problem med kjernen... noe av vitsen med og bruke Linux er jo selvfølgelig og ha et stabilt og sikkert system, men nå jeg skal skrive iptables skjer dette: FATAL: Module ip_tables not found. iptables v1.3.7: can't initialize iptables table `filter': Table does not exist (do you need to insmod?) Perhaps iptables or your kernel needs to be upgraded skjønner at iptables modulen ikke er lagt i kjerna her men når jeg legger til iptables så får jeg kernel panic hvis jeg prøver for eks og hente opp et interface for eks ifconfig eth0 up eller gjøre noe i iptables for eks.. iptables -L.. jeg pleier og legge til det meste innen Core og IP:Netfilter pleier og holde meg unna IPv6 og etables. pleier heller ikke og aktivere noe serlig experimental greier. Jeg kjøre archlinux men jeg har recompila kjernen selv ved og bruke config fila til archlinux som et utgangspunkt jeg bruker kernel 2.6.20. Maskinen er en Nyere Lenovo/IBM Laptop circa 1år. Jeg har hatt slackware på samma maskin og der har iptables osv funka greit når jeg gjorde lignende konfigurasjon .. jeg vurderer bare og bruke den gamle slackware kjerna mi hvis ingen har noen forslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå