Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[løst]Problemer med maskinen...


Anbefalte innlegg

Dette er greia:

 

Når jeg trykker på powerknappen for å starte, så begynner viftene og gå rundt, men lyset i viftene blinker, noe de ikke skal gjøre. Jeg har også et Geforce 8800GTS kort, men viften på kortet starter ikke å gå rundt. Etter at viftene har stått på med blinkende lys og snurrer på rundt halvfart i rundt 20-30sek, så skrur systemet seg av. Det kommer ikke noe som helst tegn på at den skal begynne å laste noe som helst. Ikke noe bilde på skjermen eller noe i det hele tatt.

 

Noe som også skjer er at når jeg skrur av hovedbryteren og skrur den på igjen, så går sikringen, men hvis jeg kobler fra alle strømkablene og skrur hovedbryteren av og på, så går ikke sikringen. Hvis det skulle ha noe å si, så har jeg et Abit IN9 nForce-680i hovedkort.

 

Håper det er noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva dette kan være. Still gjerne spørsmål om det skjer noe annet som jeg kanskje har glemt å skrive.

 

Tusen takk på forhånd!

 

- Ole

Endret av Snoggis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ditt ligger mest trolig i strøm forsyningen din, men det kan også være noe med hovedkortet, men siden sikringen går da du starter maskinen kan jo det tyde på et PSU problem. Finn en kompiss som ønsker å låne bort sin PSU og prøv, dukker problemet opp da, kan du bytte hovedkort.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Problemet ditt ligger mest trolig i strøm forsyningen din, men det kan også være noe med hovedkortet, men siden sikringen går da du starter maskinen kan jo det tyde på et PSU problem. Finn en kompiss som ønsker å låne bort sin PSU og prøv, dukker problemet opp da, kan du bytte hovedkort.

 

Lykke til!!

8170550[/snapback]

 

Har testet med en annen PSU, denne hadde da bare 20 pin kontakt og ingen 8pin kontakt til CPU, men den startet og viftene som var koblet til gikk som normalt. Jeg tok også ut den PSUen som satt i PC`n og tok en jumpstart på den samt koblet til en vifte for å se, det samme skjedde som da den var koblet til PC`n. Altså vifta gikk på ugjevnt turtall og lyset i den blinket. Tusen takk for hjelpen, er på vei til telefonen for å ta kontakt med PCStyling hvor jeg har kjøpt PSUen.

 

 

- Ole

Lenke til kommentar

Har fått ny PSU, men nå starter den ikke i det hele tatt. Får jumpstarta PSUen uten at den er koblet til, men hvis jeg lar 8pin kontakten til CPU-koblingen stå i, så får jeg ikke jumpstartet PSUen. Kan det være hovedkortet som er defekt eller hva?

 

Prøvde foresten en Petter Smart løsning. Tok en PSU med 20pin og koblet til hovedkontakten, tok 4pin konakten som skal være med i 24pin kontakten fra "hovedPSUen" og koblet til, så koblet jeg til resten fra "hovedPSUen" og startet opp. Da begynner viftene og gå rundt, CPUvifta, vifta på skjermkortet, men dt skjer ingenting. Hva er det som kan være galt her? Er null tegn på å starte når jeg har "hovedPSUen" koblet til alt uten noen ekstra PSU.

Lenke til kommentar
er jo en fordel om du forteller hvordan du løste det. slik at andre kan finne det hvis de får samme problem

8183428[/snapback]

 

Jeg løste det på en veldig komplisert måte, derfor kan heller folk som kommer over denne posten og lurer på hvordan jeg løste det fordi de har samme problem selv, så kan de heller sende en PM! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...