Tjombo Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Hei, prøver å koble kablet til nettverket til universitetet i Tromsø som bruker 802.1X-autentisering. Lurer på om det er noen barmhjertige sjeler som kan fortelle meg hva jeg må legge til i /etc/network/interfaces for å få dette til å fungere.
hulahulag Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Hei, jeg bruker wpa_supplicant for å koble meg på nettet her ved UiO (802.1X). Jeg har følgende konfigurasjonsfil for wpa_supplicant: ctrl_interface=/var/run/wpa_supplicant ctrl_interface_group=0 ap_scan=0 network={ key_mgmt=IEEE8021X identity="ditt brukernavn" password="ditt passord" } Dette kan lagres i f.eks. /etc/wpa_supplicant.conf. Så er det bare å åpne en terminal og kjøre sudo wpa_supplicant -i eth0 -D wired -B -c /etc/wpa_supplicant.conf Hvis du da blir autentisert (kan sjekkes med sudo wpa_cli status), kan du kjøre sudo dhclient eth0
Tjombo Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Skrevet 16. mars 2007 Tusen takk! Timesvis med googling og frustrasjon er endelig over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå