Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

20 Mbit internett gjennom et trådløst nettverk?


Anbefalte innlegg

Jeg hadde 6 Mbit fra NextGentel og oppgraderte det til 20 Mbit. Problemet er at når jeg kobler til det trådløse nettverket får jeg bare 5 Mbit. Kobler jeg til med kabel får jeg 10 Mbit.

Tidligere fikk jeg hvertfall 6 Mbit gjennom det trådløse nettverket. Så jeg lurer på om det i det hele tatt er mulig å få full internetthasitighet gjennom et trådløst nettverk på 54 Mbps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med ideelle forhold, og topp signalstyrke, vil du ikke oppnå noe mer enn 10-11 Mb effektiv throughputpå et trådløst 802.11g nett.

8163419[/snapback]

 

OK, burde nok ha sjekket det før jeg oppgraderte. Men det trådløse aksesspunktet har bare en gipsvegg til 2 PCer og to stk for den tredje så forholdene og signalstyrken bør være meget bra. Siden oppgraderingen bare koster 40 kr/mnd er det vel verdt det likevel :)

Men er litt irriterende at NGT likevel ikke klarer å levere mer en halve hastigheten på det kablede netteverket.

Lenke til kommentar
Med ideelle forhold, og topp signalstyrke, vil du ikke oppnå noe mer enn 10-11 Mb effektiv throughputpå et trådløst 802.11g nett.

8163419[/snapback]

Riktig så ille er det ikke - 20MB er oppnåelig. Jeg har retningsbestemte antenner med ca 6 meter mellom, gjennom 2 gipsvegger, og oppnår 14-18MB. :)

Lenke til kommentar

Men er litt irriterende at NGT likevel ikke klarer å levere mer en halve hastigheten på det kablede netteverket.

8163466[/snapback]

Vel om det går kobber linje/tråd og ikke fiber fra sentralen til huset ditt for du stadig treigere linje pr. meter, emn det er så lite at vi sier heller at det blir dårligere pr. kilometer ....

Lenke til kommentar

Riktig så ille er det ikke - 20MB er oppnåelig. Jeg har retningsbestemte antenner med ca 6 meter mellom, gjennom 2 gipsvegger, og oppnår 14-18MB. :)

8163580[/snapback]

Retningsstyrte antenner hjelper mye. Standard antennene er en annen sak :ermm:

 

14-18MB er vel litt i overkant. 14-18mb derimot........ ;)

Lenke til kommentar
Med ideelle forhold, og topp signalstyrke, vil du ikke oppnå noe mer enn 10-11 Mb effektiv throughputpå et trådløst 802.11g nett.

8163419[/snapback]

Riktig så ille er det ikke - 20MB er oppnåelig. Jeg har retningsbestemte antenner med ca 6 meter mellom, gjennom 2 gipsvegger, og oppnår 14-18MB. :)

8163580[/snapback]

 

 

Jeg har standard antenne og kan nok ikke forvente den farten du har fått. Jeg får vel ta til takke med å bruke kabel til maskinen jeg laster med. Går greit å surfe på 5-6 Mbps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...