Gå til innhold

Det beste sports kamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg har bestemt meg for og kjøpe et sports kamera men jeg vet ikke hvilket?

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om pris så lenge det er et bra sports kamera.

 

Takker for svar på forhånd.

8160010[/snapback]

 

 

For det første så er sportskamera synonymt med DSLR, så der er valget klart. Når det gjelder kamerahus, så er det beste på markedet Canon 1d Mark III. Du sier ingenting om pris, men regner med 35 000,- for selve huset kan bli i meste laget for deg. Alternativet kan være en brukt 1d Mark II (n), som du får for 10-15 000 i dag, avhengig hvor hardt brukt. Vil du enda lenger ned i pris, er det vel stort sett nybegynnerhusene som er noe for deg. 400D kan for eksempel være et greit valg, høres ikke ut som om du har tenkt å satse all verden på sportsfotografering slik jeg tolker spørsmålet ditt.

 

Det som helt klart er det viktigste for et godt sportskamera er valg av objektiv. Dermed basta! Her har du alternativer fra et par tusen, og opp til 100 000,-, så her er du nødt til å fortelle mer om busjett og type sport før jeg kan anbefale deg noe som helst.

Lenke til kommentar

Hehe, beklager dette. :blush: Fant innlegget fra førstesiden og tenkte ikke videre over hvilket spesifikt forum det var plassert i, men jeg forbinder ordet sportskamera med stillbilde og overhodet ikke noe annet.

 

Kan ikke tenke meg noe videokamera som er bedre egnet akkurat til sport enn andre, det måtte evt. være slike ting som god optisk zoom og høy lysfølsomhet... Men, men, spent på om du får noen gode svar angående videokamera egnet til sport....

Lenke til kommentar

Siden trådstarter gir f i pris...skal jeg gi f i fornuft...

 

Panasonic sine Varicams, variabel FPS du får sikkelig slowmotion, finne fra pris....tvbudsjett til semiproff som hvx200(fremdeles på 5siffred prislapp...og halveis til 6 siffer)

 

Eller kjøp en OB buss og hook opp sony sitt nye system kamera som klarer 150fps ukomprimert 1080p HD :tease:

 

Fra spøk til alvor, er ikke noe spesiellt kamera som er mer egnet til sport enn annet, ut over at kanskje noen har litt mer vidvinklet linse enn andre. Panasonic pleier riktignok å ha litt lettere tilgjengelig manuelle kontroller som er en fordel uansett hva du filmer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...