Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Laptop i skolen


Anbefalte innlegg

Hey =)

Var veldig usikker på om det fantes et emne dette passet under, men bestemte meg for å spørre her.

 

Er det noen som vet om det er lov for en skole å nekte elevene å bruke laptoper på skolens område?

På skolen vår er det nå innført forbud mot all bruk av privat pc på skolens område. Det som skjedde var at nettverket brøt sammen en dag og det ble masse styr for systemansvarlig på skolen. Så det er nå altså ikke mulig å bruke privat pc på skolen hverken med eller uten nettverk, fordi skolen ikke har noen muligheter for å sjekke om jeg bruker nettverket eller ikke (dårlig oppsett fra skolens side). Vil gjerne ha noen synspukter på dette. Helst ikke kom med forslag for å fikse dette for jeg har snakka med systemansvarlig og uansett hva jeg foreslo så hadde han ingen planer om å gjennomføre det sa han. De skulle sette opp nytt system etterhvert sa han, men kjenner jeg ham rett er ikke det oppe og går før jeg er ferdig der (siste året nå =).

 

Han sa det var én mulighet for å tillate privat pc, men da måtte skolen bli administrator på pc'en min, og jeg kunne ikke ha noen administrator rettigheter selv. Altså jeg må snakke med skolen hver gang jeg skal innstallere noe programvare, og det er ganske uaktuelt fra min side.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...